Η αποτίμηση της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημόσια δημοτικά σχολεία της Ελλάδας και η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δημοτικά σχολεία ; Δημόσια σχολεία ; Ελλάδα ; COVID-19 ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Προβλήματα εφαρμογής ; Ικανοποίηση εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Η τελευταία διετία αποτέλεσε μία πολύ δύσκολη περίοδο για την Ελλάδα και ειδικότερα για την σχολική κοινότητα της χώρας. Η ξαφνική εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19 προκάλεσε για μεγάλο χρονικό διάστημα την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων της χώρας. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι σχολικές μονάδες αναγκάστηκαν να οργανωθούν, να συνεργαστούν και να εξοπλιστούν ταχύτατα με μοναδικό στόχο τη συνέχιση της παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές. Για πρώτη φορά, ήρθε στο προσκήνιο της σχολικής πραγματικότητας η σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία αντικατέστησε καθολικά τη συμβατική εκπαίδευση.
Η συγκεκριμένη ποσοτική μελέτη επικεντρώνεται στα δημόσια δημοτικά σχολεία της χώρας και διερευνά τις δεξιότητες και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πριν την εφαρμογή της, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές (από την οπτική πλευρά των εκπαιδευτικών), καθώς και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από αυτή τη διαδικασία. Στην έρευνα συμμετείχαν 101 εκπαιδευτικοί των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι δίδαξαν με τη μορφή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης τη σχολική χρονιά 2020-2021, απαντώντας σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα αυτής της ποσοτικής μελέτης, στοχεύουν στην ανάδειξη των ελλείψεων του εκπαιδευτικού συστήματος και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη βελτίωση των συνθηκών για την εφαρμογή της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για την καλύτερη αξιοποίηση της τεχνολογίας στην παραδοσιακή διδασκαλία.