Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας - Μελέτη περίπτωσης μαιευτικής κλινικής ΡΕΑ
Health care services - Case study: “REA” maternity hospital
View/ Open
Keywords
Μάρκετινγκ ; Υπηρεσίες υγείας ; Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας ; Μίγμα μάρκετινγκAbstract
Η δυναμική εξέλιξη της ζωής έχει επηρεάσει αναπόφευκτα τα συστήματα υγειονομικής
περίθαλψης που παράγουν σημαντικές αλλαγές και επιβάλλουν το μάρκετινγκ υγειονομικής
περίθαλψης ως απαραίτητο στοιχείο των εμπορικών σημάτων υγείας. Η υγειονομική
περίθαλψη είναι ένας τομέας σε μια μόνιμη εξέλιξη με πληθώρα ευκαιριών που τονώνουν τη
δημιουργικότητα, τον ενθουσιασμό και την αφοσίωση των ειδικών στο μάρκετινγκ υγείας.
Δεδομένου ότι οι τεχνικές φιλοσοφίας και μάρκετινγκ σε άλλους τομείς δεν μπορούν να βρουν
δυνατότητα εφαρμογής στις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, η υγειονομική περίθαλψη
χρειάζεται τη δική της προσέγγιση και παρουσιάζει ορισμένα χαρακτηριστικά που δεν
βρίσκονται σε άλλους κλάδους. Μέσω της ιδιαιτερότητάς του, το μάρκετινγκ υγειονομικής
περίθαλψης είναι ένας διεπιστημονικός τομέας επειδή χρησιμοποιεί ορισμένες έννοιες,
μεθόδους και τεχνικές ειδικές τόσο για το κλασικό όσο και για το κοινωνικό μάρκετινγκ. Μια
αποτελεσματική προσέγγιση μάρκετινγκ περιλαμβάνει εις βάθος διερεύνηση των αναγκών των
ασθενών, εντοπισμό λανθάνουσων αναγκών και προσφορά νέων υπηρεσιών υγείας που οι
ασθενείς δεν έχουν ζητήσει ρητά. Η συμμετοχή των ασθενών στην επίτευξη της ιατρικής
πράξης έχει καταστεί αναγκαιότητα της σημερινής ζωής με ευρείες και σύνθετες έννοιες, όχι
μόνο πέρα από την αλλαγή της νοοτροπίας των παρόχων αλλά και με σημαντικές αλλαγές
όπως ο τρόπος ζωής, οι καταναλωτικές συνήθειες και η φαρμακευτική αγωγή των δικαιούχων.
Καθώς η καθημερινή διαδικασία εξελίσσεται, η αλλαγή θα είναι θεμελιώδης για τον θεμελιώδη
σκοπό της ύπαρξής μας: τη ζωή. Επιπλέον, αυτό θα φέρει αναμφίβολα το εμπόδιο του τρόπου
με τον οποίο η σχέση θα εναρμονίσει την ανάγκη για υγεία. Οι διαρθρωτικές αλλαγές
αναγκάζουν τα συστήματα υγείας να επιταχύνουν προς το μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τις
τρέχουσες ανάγκες, και η μελλοντική στρατηγική δεν μπορεί να είναι βιώσιμη χωρίς την
εκτέλεση ικανοτήτων διαχείρισης και μάρκετινγκ.
Στον τομέα των ιδιωτικών μαιευτικών και γυναικολογικών υπηρεσιών το μάρκετινγκ έχει
καταστεί απαραίτητο αφού δημιουργεί μεγάλη αξία στην επιχείρηση. Για να κερδίσει την
εμπιστοσύνη των γυναικών, το εξειδικευμένο προσωπικό των οργανισμών του χώρου πρέπει
να είναι πιο δεκτικό στις επιθυμίες, τις προτάσεις, τα παράπονα τους και, ταυτόχρονα, να γίνει
πιο ευαίσθητο στις ανησυχίες τους. Η αποτελεσματικότητα αυτής της προσέγγισης εξαρτάται
από τον τρόπο με τον οποίο ο ιατρικός οργανισμός έχει αποτελεσματική επικοινωνία με τις
επίτοκες, παρουσιάζει μια σωστή εικόνα της υπηρεσίας υγείας και παρέχει σωστά την
υποσχόμενη υπηρεσία και παρουσιάζει μόνιμο ενδιαφέρον για τη συνεχή βελτίωση της
παρεχόμενης υπηρεσίας για να ξεπεράσει τις προσδοκίες τους. Ενεργώντας σε ένα δυναμικό
και απρόβλεπτο περιβάλλον όπως αυτό των ιδιωτικών κλινικών, προκειμένου να επιβιώσει, ο
πάροχος υπηρεσιών υγείας πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει τις ευκαιρίες και τις απειλές
της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο αυτό, η διαμόρφωση μιας ρεαλιστικής,
συνεκτικής και ρητής στρατηγικής από την ιατρική μονάδα είναι ζωτικής σημασίας για την
πρόβλεψη του μέλλοντός της και τη μείωση της αβεβαιότητας στη δραστηριότητα.