Η συμβολή των στρατηγικών μάρκετινγκ και επικοινωνίας στην βελτίωση και προώθηση προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών οικονομικού προσανατολισμού
The contribution of marketing and communication strategies to the improvement and promotion of economic oriented postgraduate programs
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική μάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ υπηρεσιών ; Ολοκληρωμένη επικοινωνία μάρκετινγκ ; Τριτοβάθμια εκπαίδευση ; Επιλογή προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Ηλεκτρονική (ψηφιακή) προώθηση ; Υποψήφιοι σπουδαστέςΠερίληψη
Στη σύγχρονη πραγματικότητα της Ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οι υποψήφιοι φοιτητές προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε Μεταπτυχιακό επίπεδο, καλούνται να επιλέξουν μεταξύ μιας πληθώρας Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) και καταβάλλουν δίδακτρα για την παρακολούθησή τους, γεγονός που εντάσσει αυτό το είδος οργανισμού στον τομέα των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών. Η διοίκηση ενός ΠΜΣ καλείται με τη σειρά της να επενδύσει οικονομικούς πόρους και να καταστρώσει στρατηγικές μάρκετινγκ και επικοινωνίας ώστε παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες, να ενισχύσουν τα έσοδά τους που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη και ποιοτική λειτουργία τους και φυσικά να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων προγραμμάτων. Η εργασία αυτή προσπαθεί να εντοπίσει τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τις στάσεις και διαμορφώνουν τις αντιλήψεις των εν δυνάμει σπουδαστών για την εγγραφή τους σε ένα ΠΜΣ οικονομικού προσανατολισμού με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζουν τη βελτίωση της λειτουργίας του. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται οι κατάλληλες τεχνικές προώθησης ενός ΠΜΣ μέσω των στρατηγικών μάρκετινγκ και επικοινωνίας όπως θα προκύψουν από τις προτιμήσεις των σπουδαστών. Η βέλτιστη στρατηγική της διοίκησης του κάθε ΠΜΣ θα πρέπει να συμβαδίζει με τις προκλήσεις της εκάστοτε περιόδου ώστε να διατηρεί ένα σημαντικό όνομα στην αγορά και να προσελκύει ολοένα και καλύτερους υποψήφιους μεταπτυχιακούς φοιτητές, έναντι των ανταγωνιστικών Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών. Η εργασία αυτή προτείνει για το σκοπό αυτό τη χρήση σύγχρονων διαδικτυακών μεθόδων προώθησης και επικοινωνίας με βασικό μοχλό τα κοινωνικά μέσα και το διαδίκτυο. Έτσι γίνεται ενδελεχής μελέτη στα ηλεκτρονικά εργαλεία επικοινωνίας μέσω των οποίων θα διαμορφωθούν οι στρατηγικές μάρκετινγκ. Για το λόγω αυτό, οι απαντήσεις από το ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε, βοηθούν τη διοίκηση ενός ΠΜΣ στην διαμόρφωση κατάλληλων των στρατηγικών με ηλεκτρονικά εργαλεία ανιχνεύοντας όλους τους κρίσιμους παράγοντες που συνθέτουν το προφίλ και τις προσδοκίες των σπουδαστών πελατών.