Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η μέτρηση της εμπειρίας των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας μέσω του εργαλείου PREM και η χαρτογράφηση του ταξιδιού τους μέσα στο νοσοκομείο

dc.contributor.advisorΒοζίκης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΜπριόλα, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2021-11-02T15:36:22Z
dc.date.available2021-11-02T15:36:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13786
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1209
dc.description.abstractΣτον χώρο της υγείας η ποιότητα της υγειονομικής περίθαλψης έχει καταστεί απαραίτητο στοιχείο για την αξιολόγηση των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης. Η φροντίδα με επίκεντρο τον ασθενή (Patient-Center Care) αποτελεί τον πυρήνα της ποιότητας στην υγειονομική περίθαλψη και ανταποκρίνεται στις μεμονωμένες ανάγκες των ασθενών. Η μέτρηση και αξιολόγηση της εμπειρίας των ασθενών αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως αναπόσπαστο μέρος της αξιολόγησης της υγειονομικής περίθαλψης, εφόσον αποτελεί ένα βασικό βήμα προς την κατεύθυνση της φροντίδας με επίκεντρο τον ασθενή. Τα μέτρα εμπειρίας που αναφέρονται από τον ασθενή (Patient Reported Experience Measures – PREMs) καταγράφουν τις απόψεις των ασθενών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και παρέχουν την δυνατότητα στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να εκτιμήσουν την συνολική εμπειρία των ασθενών, να εστιάσουν σε συγκεκριμένες πτυχές της φροντίδας που έχουν σημασία για τους ασθενείς, να εντοπίσουν τα κενά και να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας της υγειονομικής περίθαλψης. Στο πλαίσιο αυτό, η χαρτογράφηση του ταξιδιού του ασθενούς (Patient Journey Mapping - PJM) σαν εργαλείο χρησιμοποιείται συμπληρωματικά κατά την μέτρηση της εμπειρίας των ασθενών και αποτελεί μια οπτική παρουσίαση της διαδρομής που ακολουθεί ένας ασθενής σε όλα τα στάδια της φροντίδας, από την εκδήλωση των συμπτωμάτων του μέχρι και την έκδοση του εξιτηρίου. Η χαρτογράφηση του ταξιδιού των ασθενών επιτρέπει τους ερευνητές να κατανοήσουν βαθύτερα τις εμπειρίες των ασθενών και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν σε διάφορα στάδια που απαιτούνται για την παροχή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσία, στον εντοπισμό των προβλημάτων και συμβάλει στην βελτίωση των υπηρεσιών υγείας. Η παρούσα διατριβή έχει ως στόχο, μέσω της χρήσης των εργαλείων PREM και PJM, να διερευνήσει τις εμπειρίες των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να παρουσιάσει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών και να εντοπίσει προβλήματα και ευκαιρίες για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για την καταγραφή της εμπειρίας των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 ασθενείς του Καρδιολογικού και Καρδιοχειρουργικού τομέα σε ένα Νοσοκομείο στον Νομό Αττικής. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από ερωτηματολόγια και ατομικές συνεντεύξεις με τους ασθενείς, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα, εφαρμόζοντας με αυτόν τον τρόπο την μέθοδο της τριγωνoπoίησης (triangulation).el
dc.format.extent183el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ μέτρηση της εμπειρίας των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας μέσω του εργαλείου PREM και η χαρτογράφηση του ταξιδιού τους μέσα στο νοσοκομείοel
dc.title.alternativeMeasuring patients' experience from the healthcare services using the PREM tool and mapping their journey within the hospitalel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn the field of health the quality of health care has become an essential element for the evaluation of health care systems. Patient-Center Care is the core of quality in healthcare and meets the patients' individual needs. Measuring and evaluating patients' experience is increasingly recognized as an integral part of healthcare evaluation, as it is a key step towards patient-centered care. Patient Reported Experience Measures (PREMs) record patients 'views of health care providers and enable policy makers to assess patients' overall experience, focusing on specific aspects of care that are important for patients, to identify gaps and develop an effective action plan to improve the quality of healthcare. In this context, Patient Journey Mapping (PJM) as a tool is used in addition to measuring the patient experience and is a visual representation of the path that a patient follows in all stages of care, from the onset of symptoms until the hospital discharge. Patient Journey Mapping allows researchers to gain a deeper understanding of patients' experiences and how they interact at different stages in the delivery of a product or service, to identify problems and help improve health services. The aim of this dissertation is, through the use of PREM and PJM tools, to explore patients' experiences of the provided healthcare services, to reveal useful information about the quality of the services and to identify problems and opportunities for the improvement of the provided healthcare services. Quantitative and qualitative data were collected to record patients' experience from the health services provided. The study involved 20 patients from the Cardiology and Cardiac Surgery Department at a Hospital in Attica. The data were collected through questionnaires and interviews with patients, which were conducted simultaneously, thus applying the method of triangulation.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΕμπειρία ασθενώνel
dc.subject.keywordPREMsel
dc.subject.keywordPatient reported experience measuresel
dc.subject.keywordΧαρτογράφηση του ταξιδιού των ασθενώνel
dc.subject.keywordPatient journey mappingel
dc.subject.keywordΠοιότητα υγειονομικής περίθαλψηςel
dc.date.defense2021-10-14


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»