Η συμπεριφορά του καταναλωτή στην ψηφιακή εποχή
The consumer behaviour in the digital era
Master Thesis
Συγγραφέας
Λιζάρδου, Ειρήνη
Lizardou, Eirini
Ημερομηνία
2021-09-22Επιβλέπων
Τσελεκούνης, ΜάρκοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Consumer behaviour ; Online shopping ; Personal data safetyΠερίληψη
Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει τη συμπεριφορά των Ελλήνων
καταναλωτών στην ψηφιακή εποχή. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αφορά τις συνήθειες των
Ελλήνων καταναλωτών όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, καθώς και την αντίληψή
τους σχετικά με την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων κατά τη διάρκεια ψηφιακών
αγορών. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιείται μία πρωτογενής έρευνα ερωτηματολογίου. Σε
αυτήν την έρευνα, 200 Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και που
προέρχονται από όλες τις διαφορετικές περιοχές από την Ελλάδα, αποδέχθηκαν την πρόσκληση
συμμετοχής στην έρευνα. Από τις απαντήσεις του συγκεκριμένου δείγματος μπορεί γενικά να
συναχθεί το συμπέρασμα ότι, ειδικά όταν πρόκειται για τη νεότερη γενιά του σημερινού
ελληνικού πληθυσμού, το διαδίκτυο έχει καταφέρει να αποκτήσει τη δική του θέση στις αγορές
προϊόντων ή υπηρεσιών. Πράγματι, οι σύγχρονοι Έλληνες καταναλωτές έχουν επιλέξει να
εμπιστεύονται τις διαδικτυακές αγορές, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζουν ότι είναι σίγουρα
πιο «επικίνδυνες» από τις αγορές στα συμβατικά καταστήματα όταν πρόκειται για την
προστασία και τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Έτσι, μπορεί να ειπωθεί ότι σίγουρα οι
διαδικτυακές αγορές με τα μειονεκτήματα ασφάλειας και τα πλεονεκτήματα ευκολίας τους,
καθίστανται ένας ισχυρός παράγοντας στην ελληνική αγορά αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.