Η επίδραση της ψηφιακής διαφήμισης στην αξία του εμπορικού σήματος
On the effect of digital advertising on brand value
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαθιουδάκη, Στυλιανή
Mathioudaki, Styliani
Ημερομηνία
2021-07Επιβλέπων
Τσελεκούνης, ΜάρκοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Digital advertising ; Social media advertising ; Brand equityΠερίληψη
Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής είναι να εξεταστεί εάν η αξία των εμπορικών σημάτων διατηρείται μέσω της ψηφιακής διαφήμισης. Πρέπει να σημειωθεί ότι δίνεται έμφαση στη διαφήμιση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως θεμελιώδες στοιχείο της ψηφιακής διαφήμισης. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε μία πρωτογενής έρευνα ερωτηματολογίου, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 200 Έλληνες συμμετέχοντες, που προέρχονταν από διαφορετικές περιοχές της χώρας. Το ερωτηματολόγιο επικεντρώνεται σε γενικές ερωτήσεις σχετικά με τη ψηφιακή διαφήμιση και τη διαφήμιση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στην επίδρασή του στις τέσσερις διαστάσεις (αναγνωρισιμότητα εμπορικού σήματος, συσχετισμοί εμπορικού σήματος, πιστότητα στο εμπορικό σήμα και αντιληπτή ποιότητα εμπορικού σήματος) που καθορίζουν την αξία του εμπορικού σήματος. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες, ως ενεργοί χρήστες του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προσέχουν στην πλειοψηφία τους τις διαφημίσεις που τους παρουσιάζονται όταν είναι ενεργοί στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό οδηγεί την πλειονότητα αυτών να ενδιαφέρονται για κάποιο συγκεκριμένο εμπορικό σήμα, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις επιλέγουν να ακολουθήσουν ή ακόμη και μερικές φορές προχωρήσουν στην αγορά προϊόντων από το εμπορικό σήμα. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες φαίνονται να εκφράζουν γενικά μία ουδέτερη θέση σε ότι αφορά την επίδραση της ψηφιακής διαφήμισης και της διαφήμισης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην αξία του εμπορικού σήματος. Φαίνονται ειδικότερα απρόθυμοι να συμφωνήσουν ότι η ψηφιακή διαφήμιση και η διαφήμιση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όντως συμβάλλει στην ανάπτυξη μίας υψηλού επιπέδου αξίας εμπορικού σήματος.