Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΠαπουτσή, Σπυριδούλα
dc.date.accessioned2021-09-06T07:24:53Z
dc.date.available2021-09-06T07:24:53Z
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13645
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1068
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Beebot. Η διδακτική μας παρέμβαση εφαρμόστηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (5-6 ετών) με στόχο την εξέλιξη της αντίληψης τους σχετικά με στις έννοιες του χώρου. Οι στόχοι που θέσαμε κατά την παρέμβαση βασίστηκαν στους στόχους που θέτει το νέο Αναλυτικό πρόγραμμα (2019) καθώς και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για το Νηπιαγωγείο. Ειδικότερα, στην παρέμβαση συμμετείχαν έξι νήπια τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ισόποσες ομάδες των τριών ατόμων. Τα νήπια αυτά αξιολογήθηκαν στην αρχή του προγράμματος με τη μέθοδο pre-test, ώστε να εξεταστούν οι αρχικές γνώσεις και το επίπεδο τους σε σχέση με τις χωρικές έννοιες «μπροστά», «πίσω», «αριστερά» και «δεξιά». Επιπλέον, αξιολογήθηκαν και οι ικανότητες προσανατολισμού, πλοήγησης και χρήσης χάρτη. Στη συνέχεια, τα νήπια ολοκλήρωσαν ένα πενταήμερο πρόγραμμα διδακτικών δραστηριοτήτων που στόχευαν στην βελτίωση και στην εξέλιξη των αρχικών γνώσεων των μαθητών στις χωρικές έννοιες. Μετά το τέλος της παρέμβασης, δόθηκε ένα χρονικό περιθώριο μιας εβδομάδας και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε τελική αξιολόγηση με τη μέθοδο των post-test. Τα pre και post-test συγκρίθηκαν μεταξύ τους ώστε να συλλέξουμε στοιχεία για το κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι αρχικοί στόχοι που θέσαμε. Τα αποτελέσματα που συλλέξαμε από την αξιολόγηση, έδειξαν ότι τα νήπια παρουσιάζουν μια συνεχή βελτίωση και εξέλιξη στην κατανόηση και τη χρήση των χωρικών εννοιών καθώς και στη διαδικασία πλοήγησης των εαυτών τους ή κάποιου αντικειμένου πάνω σε ένα σύστημα αναφοράς. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, είναι ικανά να αντιληφθούν στοιχεία όπως η σχετική θέση των αντικειμένων καθώς και η θέση των αντικειμένων σε σχέση με ένα σταθερό σύστημα αναφοράς. Τέλος, μέσα από τη παρούσα διπλωματική εργασία συμπεραίνεται ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ικανά να προσεγγίσουν έννοιες του χώρου μέσα από ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και να εργαστούν πάνω σε αυτές, όταν η εκπαιδευτικός έχει δημιουργήσει κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες και ένα οργανωμένο πλαίσιο υλοποίησής τους.el
dc.format.extent132el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εξέλιξη της αντίληψης της έννοιας του χώρου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Beebotel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis dissertation concerns the design, implementation and evaluation of teaching exercise using the programmable Beebot game. This educational exercise was applied to preschool children (5-6 years old) in order to develop their perception of the concepts of spatial awareness. The goals we set during the exercise were based on the goals determined by the Revised Curriculum (2019) as well as the Interdisciplinary Unified Framework of Study Programs for Kindergarten schooling. In particular, the exercise involved six six-year-olds who were divided into two groups of three. There children were assessed at the beginning of the programme with a pre-test to assess their initial knowledge and level in relation to the spatial concepts “forwards”, “backwards”, “left” and “right”. In addition, orientation, navigation and map usage skills were assessed. The children then completed a five- day program of teaching activities aimed at improving the above knowledge and skills at the end of exercise, a period of one week was given and then a final evaluation was performed using a post-test. The pre- and post- tests were compared to collect data on whether the initial goals we set were achieved. The results we obtained from the evaluation showed that children are able to perceive elements such as the position of objects in relation to a fixed reference system. The children also showed a marked improvement in the understanding and use of spatial concepts. A corresponding improvement was observed in the process of navigating themselves or an object om a reference system.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΔιδακτική παρέμβασηel
dc.subject.keywordΠροσχολική ηλικίαel
dc.subject.keywordΈννοιες του χώρουel
dc.subject.keywordΠροσανατολισμόςel
dc.subject.keywordΠλοήγησηel
dc.subject.keywordΧάρτεςel
dc.subject.keywordΠρογραμματιζόμενο παιχνίδι Beebotel
dc.date.defense2021-05-27


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»