Συναισθηματική νοημοσύνη και εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ο ρόλος του διευθυντή – ηγέτη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Διευθυντής / Ηγέτης ; Εργασιακή ικανοποίηση ; Ενσυναίσθηση ; Αποτελεσματικότητα ηγεσίαςΠερίληψη
Η θεωρία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης βρίσκει εφαρμογή σε κάθε τομέα της καθημερινής ζωής του ατόμου: στο σχολείο, στο σπίτι, στη κοινωνική ζωή, στον εργασιακό χώρο. Στον τελευταίο όμως φαίνεται να έχει την μεγαλύτερη απήχηση. Όσο περνάνε τα χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που θεωρεί ότι η συναισθηματική νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένας όρος ο οποίος απασχολεί μόνο κάποιους ερευνητές αλλά µπορεί πολύ εύκολα να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών, των διαπροσωπικών σχέσεων εντός του εργασιακού περιβάλλοντος και να βοηθήσει κατ’επέκταση και στην αύξηση της παραγωγικής διαδικασίας. Αναφορικά τώρα με τις ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης που διαθέτουν οι εργαζόμενοι στις εκπαιδευτικές μονάδες, έχει αποδειχθεί ότι και εδώ επιδρούν θετικά στην κινητοποίηση στην εργασία τους, στις μεταξύ τους σχέσεις αλλά και στην εργασιακή τους ικανοποίηση. (Βrackett,et al.,2008). Η παρούσα εργασία πραγματεύεται λοιπόν το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης του σχολικού Διευθυντή/Ηγέτη στη εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Το Δείγμα αποτελείται από 300 εκπαιδευτικούς δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων σε όλη την επικράτεια. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μας δείχνουν η συναισθηματική νοημοσύνη του Διευθυντή βοηθά καθοριστικά στη διαχείριση του προσωπικού και στη εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, ως απώτερο βέβαια σκοπό την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μονάδας. Η ερεύνα ανέδειξε επίσης και την ανάγκη των εργαζομένων εκπαιδευτικών για μια ηγεσία που εμπνέει και παρακινεί.