dc.contributor.advisor | Σαΐτης, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Καζά, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2021-07-28T06:21:41Z | |
dc.date.available | 2021-07-28T06:21:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13623 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1046 | |
dc.description.abstract | Η θεωρία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης βρίσκει εφαρμογή σε κάθε τομέα της καθημερινής ζωής του ατόμου: στο σχολείο, στο σπίτι, στη κοινωνική ζωή, στον εργασιακό χώρο. Στον τελευταίο όμως φαίνεται να έχει την μεγαλύτερη απήχηση. Όσο περνάνε τα χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που θεωρεί ότι η συναισθηματική νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένας όρος ο οποίος απασχολεί μόνο κάποιους ερευνητές αλλά µπορεί πολύ εύκολα να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών, των διαπροσωπικών σχέσεων εντός του εργασιακού περιβάλλοντος και να βοηθήσει κατ’επέκταση και στην αύξηση της παραγωγικής διαδικασίας. Αναφορικά τώρα με τις ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης που διαθέτουν οι εργαζόμενοι στις εκπαιδευτικές μονάδες, έχει αποδειχθεί ότι και εδώ επιδρούν θετικά στην κινητοποίηση στην εργασία τους, στις μεταξύ τους σχέσεις αλλά και στην εργασιακή τους ικανοποίηση. (Βrackett,et al.,2008). Η παρούσα εργασία πραγματεύεται λοιπόν το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης του σχολικού Διευθυντή/Ηγέτη στη εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Το Δείγμα αποτελείται από 300 εκπαιδευτικούς δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων σε όλη την επικράτεια. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μας δείχνουν η συναισθηματική νοημοσύνη του Διευθυντή βοηθά καθοριστικά στη διαχείριση του προσωπικού και στη εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, ως απώτερο βέβαια σκοπό την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μονάδας. Η ερεύνα ανέδειξε επίσης και την ανάγκη των εργαζομένων εκπαιδευτικών για μια ηγεσία που εμπνέει και παρακινεί. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη και εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ο ρόλος του διευθυντή – ηγέτη | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The Emotional Intelligence theory may be applied in every aspect of daily life: school, family, home, social life, work. However, its greatest impact seems to take place in the workplace settings. Year by year the population believes that emotional intelligence is not just a commercial concept that only exists in the minds of the researchers but it can be a useful tool for improving working conditions and increasing the pace of the production process.
Teacher’s emotional abilities appear to have a significant effect on their motivation at work, on their interpersonal relationships and on their job satisfaction (Brackett, et al., 2008).
Therefore, the present study investigates the role of emotional intelligence of the school Principal / Leader in job satisfaction of the teachers. The sample of the research consists of 300 teachers of public and private schools throughout the country. The methodology applied was quantitative research using questionnaires.
The results of the current research reveal that the emotional intelligence of the Director contributes significantly to the competent management of human resources and job satisfaction of the teachers. Of course, the Director’s emotional potential and his interaction with the teaching work force have as an ultimate goal the maximum efficiency of the school unit. Furthermore, the research highlighted the necessity of the teachers in a working environment for adequate leadership that inspires and motivates. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντής / Ηγέτης | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακή ικανοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Ενσυναίσθηση | el |
dc.subject.keyword | Αποτελεσματικότητα ηγεσίας | el |
dc.date.defense | 2021-04-03 | |