Στρατηγικές συμμαχίες: μηχανισμοί διακυβέρνησης, τύποι και απόδοση
Strategic alliances: types, governance mechanisms and performance effects
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική συμμαχία ; Συμφωνία ; Διακυβέρνηση ; Εταιρική στρατηγικήΠερίληψη
Στο σημερινό, διεθνοποιημένο περιβάλλον οι επιχειρήσεις καταβάλουν συνεχώς προσπάθειες να ξεχωρίσουν στην αγορά και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Μια μέθοδος που μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να γίνουν ανταγωνιστικές στην αγορά είναι αυτή της στρατηγική συμμαχίας. Η στρατηγική συμμαχία αποτελεί στην ουσία μια συμφωνία ανάμεσα σε δύο ή και περισσότερα μέρη επιδιώκοντας ένα σύνολο στόχων. Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάλυση των βασικών χαρακτηριστικών των στρατηγικών συμμαχιών, στην μελέτη των παραγόντων που τις επηρεάζουν και στην μεθοδολογία που ακολουθείται για την ολοκλήρωση τους.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται στα πλαίσια της εργασίας αυτής, είναι η μεθοδολογία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και της μελέτης περίπτωσης. Έτσι, ακολουθείται μία συγκεκριμένη δομή. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση όσον αφορά στις εταιρικές συμμαχίες, τις στρατηγικές και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που προκύπτουν από μία στρατηγική συμμαχία. Στη συνέχεια, το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην διακυβέρνηση και τους παράγοντες διαχείρισης μιας αρχικής συμμαχίας. Στα πλαίσια αυτά παρουσιάζονται τα μοντέλα διακυβέρνησης, τα στάδια δόμησης μια στρατηγική συμμαχίας, καθώς και γίνεται αναφορά στους παράγοντες επιτυχίας και αποτυχίας του στρατηγικών συμμαχιών. Για την τεκμηρίωση του περιεχομένου της μελέτης, παρουσιάζεται η περίπτωση της στρατηγικής συμμαχίας της Tata Starbucks. Αρχικά, γίνεται μια αναφορά στους στόχους και την σημαντικότητα της συμμαχίας ενώ στη συνέχεια παρουσιάζεται το σύνολο των παραγόντων που επιδρούν στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των εταιρειών και καθορίζουν την αποτυχία ή την επιτυχία της στρατηγικής συμμαχίας.