Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διδασκαλία και εκμάθηση των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε ένα CSCL περιβάλλον μέσω μιας διεπιστημονικής (STEM) προσέγγισης

dc.contributor.advisorΦιλιππάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΖαφειροπούλου, Σοφία
dc.date.accessioned2021-07-20T08:19:15Z
dc.date.available2021-07-20T08:19:15Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13584
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1007
dc.description.abstractH παρούσα εργασία διερεύνησε κατά πόσο η διεπιστημονική προσέγγιση θα μπορούσε να είναι ωφέλιμη για τη διδασκαλία και την εκμάθηση των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, η ενορχήστρωση του σεναρίου πραγματοποιήθηκε μέσω της PBL ( Problem Based Learning), συνδυάζοντας τη με τη στρατηγική «6 Thinking Hats», στο πλαίσιο ενός τεχνολογικά υποστηριζόμενου περιβάλλοντος, όπως είναι το Edmodo. Πρόκειται για μια τεχνική μάθησης, μέσω της οποίας οι μαθητευόμενοι εκπαιδεύονται στο να επιλύουν «πραγματικά» προβλήματα και κατ΄επέκταση να αναπτύσσουν δεξιότητες, όπως η επίλυση προβλήματος και η δημιουργική σκέψη. Πολύ περισσότερο, για την επίτευξη της διεπιστημονικής προσέγγισης δημιουργήθηκε ένα σενάριο μάθησης, στο οποίο επιχειρήθηκε ο συνδυασμός των Μαθηματικών με το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής. Ο σκοπός της έρευνας είναι τόσο η κατανόηση των Μαθηματικών πάνω σε μια συγκεκριμένη ενότητα, αυτή της «Πρόσθεσης & αφαίρεσης κλασμάτων», με παράλληλη συσχέτισή τους με τη Φυσική, επισημαίνοντας την σπουδαιότητα της διδασκαλίας τους, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα σημαντικές δεξιότητες. Προς επίρρωση αυτού του στόχου, συμμετείχαν στο εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα περίπου 30 εκπαιδευόμενοι, και τα δεδομένα αυτών χρησιμοποιήθηκαν για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων που παρουσιάζονται ενδελεχώς στην εργασία. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τη διεξαγωγή της πειραματικής διαδικασίας φάνηκε να υπάρχει επαλήθευση των εναλλακτικών υποθέσεων που τέθηκαν σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα. Συνεπώς, προκύπτει πως η εκπαιδευτική παρέμβαση ήταν πετυχημένη ως προς την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων. Ολοκληρώνοντας, στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent163el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔιδασκαλία και εκμάθηση των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε ένα CSCL περιβάλλον μέσω μιας διεπιστημονικής (STEM) προσέγγισηςel
dc.title.alternativeTeaching and learning mathematics in primary education in a CSCL environment through the interdisciplinary (STEM) approachel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe present work investigated whether the interdisciplinary approach could be beneficial for the teaching and learning of Mathematics in Primary education. Specifically, the scenario was orchestrated through PBL (Problem Based Learning), combining it with the "6 Thinking Hats" strategy, in a technologically supported environment, such as Edmodo. PBL is a learning technique through which learners are trained to solve "real" problems and consequently, to develop skills, such as problem solving and creative thinking. Furthermore, in order to achieve the interdisciplinary approach, a learning scenario was created, in which an attempt was made to combine Mathematics with the subject of Physics. The purpose of the research is both the understanding of Mathematics on a specific unit, which is the "Addition & subtraction of fractions", with their parallel correlation with Physics, pointing out the importance of their teaching, while developing important skills. To support this aim, about 30 trainees participated in the distance learning program, and their data were used to investigate the research questions that are thoroughly presented in the work. From the statistical analysis of the data collected from the conduct of the experimental procedure, it appeared that there was a verification of the alternative hypotheses that were asked according to the research questions. Therefore, it appears that the educational intervention was successful in achieving the specific objectives. In conclusion, at the end of the work are presented some suggestions for further research in the futureel
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΔιεπιστημονική προσέγγισηel
dc.subject.keywordSTEMel
dc.subject.keywordPBLel
dc.subject.keyword6 Thinking Hatsel
dc.subject.keywordStem skillsel
dc.subject.keywordCreativityel
dc.subject.keywordΜαθησιακό σενάριοel
dc.subject.keywordΜαθηματικάel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.date.defense2021-06-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»