Διπλωματική εργασία μάρκετινγκ πολιτιστικών οργανισμών, η περίπτωση του Βιοτεχνικού - Βιομηχανικού Εκπαιδευτικού Μουσείου Λαυρίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιοτεχνικό - Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Λαυρίου ; Πολιτιστικό μάρκετινγκ ; Πολιτιστική διαχείριση ; Επιχειρησιακό σχέδιο ; Επιχειρησιακό σχέδιοΠερίληψη
Τα εργαλεία που μας δίνει η επιστήμη του μάρκετινγκ είναι πλέον απαραίτητα για κάθε οργανισμό που επιθυμεί να έχει μια υγιή και πετυχημένη παρουσία στον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται. Με τις εφαρμογές που του παρέχει μπορεί να κάνει εκτιμήσεις και διάφορες προβλέψεις και να κινηθεί αναλόγως. Πολλές φορές μάλιστα, το μάρκετινγκ που θα ακολουθηθεί διαδραματίζει εξέχοντα ρόλο στην πορεία του κάθε οργανισμού.
Το ίδιο απαραίτητα είναι και για τον χώρο του πολιτισμού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η πολιτιστική διαχείριση ως κομμάτι πλέον του μάρκετινγκ γίνεται στις μέρες μας όλο και πιο απαραίτητη. Ωστόσο, η έννοια του πολιτισμού, πρέπει να εξετάζεται και να μετριέται η επιτυχία της με παράγοντες που διαφέρουν απ’ ότι γίνεται συνήθως στις περισσότερες επιχειρήσεις.
Ειδικά, στις περιπτώσεις που εξετάζουν την επιχειρησιακή στρατηγική μουσείων, το κέρδος δεν πρέπει να μετριέται με όρους χρήματος. Ο σκοπός του μουσείου δεν είναι η οικονομική κερδοφορία του άλλωστε, αλλά η εκπαίδευση και η διαμόρφωση μιας πολιτιστικής κουλτούρας.
Για τους σκοπούς της εν λόγω εργασίας αναλύεται το περιβάλλον που λειτουργεί σήμερα το Βιοτεχνικό-Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Λαυρίου με στόχο να οργανωθεί ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα για αυτό.