Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αξιολόγηση ; Σχολική μονάδα ; Εκπαιδευτικό έργοΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Οικονομικά της εκπαίδευσης» του Πανεπιστήμιο Πειραιώς κι έχει σα σκοπό τη βιβλιογραφική αναφορά στη σημαντική συμβολή της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό έργο καθώς και την καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την εφαρμογή της αξιολόγησης στη σχολική μονάδα.
Στο Α΄ μέρος το οποίο αποτελεί και το θεωρητικό τμήμα της εργασίας, γίνεται αναφορά στην έννοια και τη σημασία της αξιολόγησης ως μίας απαραίτητης κι αναγκαίας διαδικασίας της ανθρώπινης ζωής, ενώ παράλληλα επισημαίνεται, η συμβολή της στην αποτελεσματικότητα και στη βελτίωση της ποιότητας στον κλάδο της εκπαίδευσης. Κατόπιν παρουσιάζονται τα δύο μοντέλα της αξιολόγησης το τεχνοκρατικό και το ανθρωπιστικό καθώς και οι δύο μορφές της η εξωτερική και η εσωτερική αξιολόγηση ,οι οποίες έχουν άμεση σχέση με το ποιος είναι ο αξιολογητής ,με το πώς γίνεται η αξιολόγηση ,σε τι αποσκοπεί και πώς θα αξιοποιηθούν τα αποτελέσματά της. Στη συνέχεια ,γίνεται αναφορά στο ¨ακανθώδες ζήτημα¨ της μη εφαρμογής της αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κι ακολουθεί μία σύντομη παρουσίαση ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν διεθνώς την αξιολόγηση.
Στη συνέχεια της εργασίας γίνεται εκτενής αναφορά στο πρόσφατα δημοσιευμένο ΦΕΚ-20.1.21 στο οποίο εμπεριέχονται οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την εισαγωγή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενός νέου συστήματος Συλλογικού προγραμματισμού Εσωτερικής κι Εξωτερικής αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου των Σχολικών Μονάδων, το οποίο το Υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί σύντομα να το εφαρμόσει. Κατόπιν για την καλύτερη κατανόηση της οργάνωσης της αυτοαξιολόγησης ,παρουσιάζονται οι δύο κύριες φάσεις της η διαγνωστική κι η διερευνητική, ενώ ακολουθούν χρήσιμες ερευνητικοί μέθοδοι , τεχνικές και εργαλεία ως προς τη συλλογή κι αξιοποίηση των σχολικών δεδομένων.
Στο Β΄ μέρος, το οποίο αποτελεί και το ερευνητικό κομμάτι της παρούσας εργασίας, παρατίθενται οι απόψεις ενός μικρού δείγματος εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή της Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του Εκπαιδευτικού Έργου.
Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα και τις προτάσεις ως προς την εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.