Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚοτταρίδη, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΠαπαγιαννοπούλου, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2021-07-15T07:15:32Z
dc.date.available2021-07-15T07:15:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13560
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/983
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Οικονομικά της εκπαίδευσης» του Πανεπιστήμιο Πειραιώς κι έχει σα σκοπό τη βιβλιογραφική αναφορά στη σημαντική συμβολή της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό έργο καθώς και την καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την εφαρμογή της αξιολόγησης στη σχολική μονάδα. Στο Α΄ μέρος το οποίο αποτελεί και το θεωρητικό τμήμα της εργασίας, γίνεται αναφορά στην έννοια και τη σημασία της αξιολόγησης ως μίας απαραίτητης κι αναγκαίας διαδικασίας της ανθρώπινης ζωής, ενώ παράλληλα επισημαίνεται, η συμβολή της στην αποτελεσματικότητα και στη βελτίωση της ποιότητας στον κλάδο της εκπαίδευσης. Κατόπιν παρουσιάζονται τα δύο μοντέλα της αξιολόγησης το τεχνοκρατικό και το ανθρωπιστικό καθώς και οι δύο μορφές της η εξωτερική και η εσωτερική αξιολόγηση ,οι οποίες έχουν άμεση σχέση με το ποιος είναι ο αξιολογητής ,με το πώς γίνεται η αξιολόγηση ,σε τι αποσκοπεί και πώς θα αξιοποιηθούν τα αποτελέσματά της. Στη συνέχεια ,γίνεται αναφορά στο ¨ακανθώδες ζήτημα¨ της μη εφαρμογής της αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κι ακολουθεί μία σύντομη παρουσίαση ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν διεθνώς την αξιολόγηση. Στη συνέχεια της εργασίας γίνεται εκτενής αναφορά στο πρόσφατα δημοσιευμένο ΦΕΚ-20.1.21 στο οποίο εμπεριέχονται οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την εισαγωγή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενός νέου συστήματος Συλλογικού προγραμματισμού Εσωτερικής κι Εξωτερικής αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου των Σχολικών Μονάδων, το οποίο το Υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί σύντομα να το εφαρμόσει. Κατόπιν για την καλύτερη κατανόηση της οργάνωσης της αυτοαξιολόγησης ,παρουσιάζονται οι δύο κύριες φάσεις της η διαγνωστική κι η διερευνητική, ενώ ακολουθούν χρήσιμες ερευνητικοί μέθοδοι , τεχνικές και εργαλεία ως προς τη συλλογή κι αξιοποίηση των σχολικών δεδομένων. Στο Β΄ μέρος, το οποίο αποτελεί και το ερευνητικό κομμάτι της παρούσας εργασίας, παρατίθενται οι απόψεις ενός μικρού δείγματος εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή της Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του Εκπαιδευτικού Έργου. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα και τις προτάσεις ως προς την εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.el
dc.format.extent119el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present thesis has been prepared in the context of the post-graduate program ‘Economics of Education’ of the University of Piraeus. It aims at the bibliographical reference to the significant contribution of evaluation in educational work, as well as recording the views of primary education teachers on the implementation of evaluation in the school unit. Within the part A of the study, which constitutes the theoretical part of the work, reference is made to the meaning and importance of evaluation as an essential and necessary process of human life, while at the same time, its contribution to the efficiency and the improvement of the quality of the educational sector is pointed out. Then the two models of evaluation are presented, the technocratic and the humanitarian, as well as its two forms, the external and the internal evaluation, depending on who is the evaluator, how the evaluation is carried out, what is its purpose and how its results will be used. This is followed by the "thorny issue" of non-implementation of evaluation within the Greek educational system, followed by a brief presentation of European countries and how the implementation of evaluation is carried out internationally. Then, there is an extensive reference to the recently published Government Gazette-20.1.21, which contains the instructions of the Ministry of Education regarding the introduction of a new system of Collective Planning - Internal and External evaluation of the educational work of the School Units, which aspires to soon be applied. In the context of the best organization of self-evaluation, two main phases of evaluation are presented, followed by useful research methods, techniques and tools for the collection and utilization of school data. Part B, which also constitutes the research part of the present work, includes the presentation of the views of a small sample of primary school teachers regarding the implementation of the Evaluation of the school unit and the Educational Work. Finally, the study draws to an end with the conclusions and suggestions regarding the implementation of the evaluation process.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordΣχολική μονάδαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικό έργοel
dc.date.defense2021-06-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»