Οι συνέπειες της πανδημίας Covid-19 στις εκπαιδευτικές πολιτικές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η περίπτωση της Ελλάδας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση ; Θεσμικό πλαίσιο ; Μεταρρυθμίσεις ; COVID-19 ; Εκπαιδευτικές πολιτικές ; ΠΑΠΕΙΠερίληψη
Στην παρούσα Διπλωματική διερευνήθηκαν οι συνέπειες της πανδημίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στην επανατοποθέτηση (rebranding) των Ελληνικών Ιδρυμάτων στην διαδικασία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε θεσμικό αλλά και σε λειτουργικό επίπεδο. Για την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων και την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων διεξήχθη ποιοτική έρευνα με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 14 άτομα που εργάζονται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά (μέλη ΔΕΠ και άτομα του διοικητικού). Η ανάλυση έγινε με τη χρήση κωδίκων και συχνοτήτων.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της Διπλωματικής ήταν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια ακολούθησαν συγκεκριμένες θεσμικές μεταρρυθμίσεις για να ανταποκριθούν στις διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές ανάγκες των σπουδαστών επιχειρώντας παράλληλα να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες μάθησης. Επιπλέον, η Διπλωματική ανέδειξε ότι εν μέσω της πανδημίας η Ελλάδα ανταποκρίθηκε άμεσα στην αντιμετώπιση κομβικών εκπαιδευτικών ζητημάτων. Η πρωτογενής έρευνα ανέδειξε επίσης την ανάγκη εφαρμογής νέων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν ότι η τηλεεκπαίδευση είναι μια σημαντική ευκαιρία. Επίσης, η Διπλωματική ανέδειξε κάποια από τα βασικά προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (π.χ. έλλειψη κατάρτισης από το προσωπικό, έλλειψη υποστήριξης από το κράτους, μη εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα, δυσκολίες πρόσβασης και επικοινωνίας). Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις των φοιτητών αυξήθηκαν. Ωστόσο, μειώθηκε η κοινωνικοποίηση τους αλλά και το ερευνητικό τους έργο. Αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των ελληνικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων σε θεσμικό πλαίσιο, η Διπλωματική ανέδειξε ότι οι μεταρρυθμίσεις αυτές δεν διευκόλυναν την εκπαιδευτική διαδικασία.