Η εκπαίδευση ως εργαλείο ένταξης των παιδιών-μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Παιδιά - μετανάστες ; Παιδιά - πρόσφυγες ; Εκπαιδευτικοί ; Ελλάδα ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Ευρωπαϊκή Ένωση ; ΈνταξηΠερίληψη
Τα κράτη-μέλη της ΕΕ τα τελευταία χρόνια, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ανέλαβαν τη φιλοξενία και την εκπαίδευση μεγάλου αριθμού ανθρώπων που εγκατέλειψαν τη χώρα τους. Στη συγκεκριμένη εργασία εξετάζεται το πλαίσιο της ένταξης των αλλοδαπών μαθητών -μεταναστών και προσφύγων- μέσα από τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας μελετούνται οι κύριοι παράγοντες που σχετίζονται με την εκπαίδευση αυτών των παιδιών στην Ευρώπη, όπως είναι ο εξευρωπαϊσμός και το θεσμικό πλαίσιο, οι μέθοδοι διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Tο δεύτερο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται στην έρευνα των γνώσεων, των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της χώρας μας σχετικά με τους παράγοντες ένταξης που θεωρήθηκαν ότι αφορούν τους ίδιους. 114 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται ή εργάζονταν στο ίδιο σχολικό περιβάλλον με παιδιά-μετανάστες ή πρόσφυγες απάντησαν σε ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυσή του διαπιστώθηκε ότι παρά την καθημερινή τους επαφή με αυτά τα παιδιά, δεν έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί τις γνώσεις που απαιτούνται για την καλύτερη ανταπόκριση στην εκπαίδευσή τους. Βρέθηκε, ακόμα, πως οι γνώσεις τους και γενικά οι απαντήσεις τους διαφοροποιούνταν θετικά σε εκπαιδευτικούς που είχαν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο, είχαν δεχτεί επιμόρφωση ή επιπλέον κατάρτιση και είχαν εμπειρία περισσότερων ετών. Τέλος, συμπεριλαμβάνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.