Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛάβδας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΜιχαλολιάκου, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2021-06-24T08:50:36Z
dc.date.available2021-06-24T08:50:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13510
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/933
dc.description.abstractΤα κράτη-μέλη της ΕΕ τα τελευταία χρόνια, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ανέλαβαν τη φιλοξενία και την εκπαίδευση μεγάλου αριθμού ανθρώπων που εγκατέλειψαν τη χώρα τους. Στη συγκεκριμένη εργασία εξετάζεται το πλαίσιο της ένταξης των αλλοδαπών μαθητών -μεταναστών και προσφύγων- μέσα από τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας μελετούνται οι κύριοι παράγοντες που σχετίζονται με την εκπαίδευση αυτών των παιδιών στην Ευρώπη, όπως είναι ο εξευρωπαϊσμός και το θεσμικό πλαίσιο, οι μέθοδοι διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Tο δεύτερο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται στην έρευνα των γνώσεων, των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της χώρας μας σχετικά με τους παράγοντες ένταξης που θεωρήθηκαν ότι αφορούν τους ίδιους. 114 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται ή εργάζονταν στο ίδιο σχολικό περιβάλλον με παιδιά-μετανάστες ή πρόσφυγες απάντησαν σε ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυσή του διαπιστώθηκε ότι παρά την καθημερινή τους επαφή με αυτά τα παιδιά, δεν έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί τις γνώσεις που απαιτούνται για την καλύτερη ανταπόκριση στην εκπαίδευσή τους. Βρέθηκε, ακόμα, πως οι γνώσεις τους και γενικά οι απαντήσεις τους διαφοροποιούνταν θετικά σε εκπαιδευτικούς που είχαν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο, είχαν δεχτεί επιμόρφωση ή επιπλέον κατάρτιση και είχαν εμπειρία περισσότερων ετών. Τέλος, συμπεριλαμβάνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent150el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εκπαίδευση ως εργαλείο ένταξης των παιδιών-μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην Ελλάδαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENIn recent years, EU member states, including Greece, host and educate a large number of people who leave their country. This study examines the context of the integration of foreign students -immigrants and refugees- through the education process. The first part of this study examines the main factors related to education of these children in Europe, such as the Europeanization and the institutional framework, the methods managing multiculturalism and the role of the teacher. In the second part of the project, we focus on researching the knowledge, views and perceptions of our country's teachers about the integration factors that we selected. 114 Primary and Secondary education teachers, who work or used to work in the same school as immigrants or refugees answered a questionnaire. Our analysis found that a considerable amount of teachers did not have the knowledge needed to be effective enough in education role to foreigners, despite their daily contact with these children. It was also found that their knowledge and generally their answers differed positively in teachers who had a higher level of education, had received additional training and had more years of experience. Finally, suggestions for further research are included.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠαιδιά - μετανάστεςel
dc.subject.keywordΠαιδιά - πρόσφυγεςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subject.keywordΈνταξηel
dc.date.defense2021-06-15


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»