Η διαχείριση κρίσεων σε μικρές επιχειρήσεις, μια εμπειρική μελέτη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κρίση ; Διαχείριση κρίσεων ; Επιχειρησιακές κρίσεις ; Στάδια κρίσεωνΠερίληψη
Η κρίση είναι μια απρόβλεπτη κατάσταση που εμφανίζεται, ως επί το πλείστον, ξαφνικά και ενδέχεται να προκαλέσει αστάθεια και αλλαγές σε ποικίλους τομείς της επιχείρησης ή του οργανισμού. Στη συγκεκριμένη μελέτη έγινε μια προσπάθεια να διερευνηθεί βιβλιογραφικά, σε πρώτη η φάση, η φύση της κρίσης και τα στάδια από τα οποία διέπεται. Εν συνεχεία αναλύεται η διαχείριση κρίσεων η οποία είναι μια προσπάθεια αντιμετώπισης των κρίσεων που ανακύπτουν. Ως διαδικασία συμπεριλαμβάνει, πέρα από το βασικό στάδιο της αντιμετώπισης, την πρόληψη και προετοιμασία της κρίσης η οποία στοχεύει στην αποδυνάμωση των ήδη γνωστών κινδύνων που ενδέχεται να απειλήσουν την επιχείρηση. Επιπρόσθετα, εμπεριέχει το στάδιο της μάθησης που είναι μια διαδικασία αξιολόγησης του συνολικού τρόπου αντιμετώπισης και προκύπτει με το πέρας της κρίσης. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε ερευνήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις επέλεξαν να διαχειριστούν την εκάστοτε κρίση και οι απόψεις των επιχειρηματιών και οι επιπτώσεις που επέφερε ο COVID-19 σε επιχειρήσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 επιχειρηματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς μεταξύ τους. Το εργαλείο έρευνας που χρησιμοποιήθηκε είναι οι ημιδομημένες συνεντεύξεις και η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης και τη χρήση γραφημάτων. Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις διαχειρίστηκαν τις κρίσεις υιοθετώντας διαφορετικούς τρόπους. Το στάδιο της πρόληψης δεν αξιοποιήθηκε από κάποια επιχείρηση ωστόσο η αντιμετώπιση και η μάθηση πράγματι ήταν μέρος της διαχείρισης των κρίσεων.