Το οργανωσιακό κλίμα και η ένταξη των νέων εκπαιδευτικών στο σχολείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οργανωσιακό κλίμα ; Οργανωσιακή κουλτούρα ; Ένταξη ; Νέοι εκπαιδευτικοί ; Επαγγελματική ανάπτυξη ; ΈρευναΠερίληψη
Εάν κάθε άτομο μέσα σε μια οργανωτική κουλτούρα και κλίμα αντιμετωπίζεται όσο το δυνατόν θετικότερα, τότε και αυτό το άτομο με τη σειρά του, μπορεί να ωθήσει τους άλλους να προσφέρουν στον οργανισμό και στα ενδιαφερόμενα μέρη του το καλύτερο δυνατό. Η ένταξη μπορεί να θεωρηθεί ως η αντανάκλαση της κουλτούραςπου επικρατεί τόσο για το πώς οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν για τη διδασκαλία όσο και για το τι περιλαμβάνει η διδασκαλία. Επιπλέον, ο στόχος της ένταξης είναι η βελτίωση της απόδοσης και της διατήρησης των νέων εκπαιδευτικών, δηλαδή, τόσο για την ενίσχυση όσο και για την πρόληψη της απώλειας ανθρώπινου κεφαλαίου των εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ανάπτυξης και της μάθησης των μαθητών. Μέσα από όλη τη βιβλιογραφία των ζητημάτων για την οργανωτική κουλτούρα και την ένταξη, διαπιστώνεται η αλληλεπίδρασή τους, η συσχέτισή τους και το γεγονός ότι αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την επαγγελματική ανάπτυξη ενός νέου εκπαιδευτικού. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναδείξει τα σημαντικότερα σημεία της βιβλιογραφίας σχετικά με αυτά τα ζητήματα και να διαπιστώσει μέσω ποσοτικής έρευνας με χρήση ερωτηματολογίου σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, το επίπεδο στο οποίο οι ελληνικές σχολικές μονάδες εφαρμόζουν τις πιο σύγχρονες αντιλήψεις σχετικά με αυτά καθώς και να επιβεβαιώσει τη συσχέτιση μεταξύ του κλίματος, της ένταξης και της επαγγελματικής ανάπτυξης.