Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και τη ζήτηση σχετικής μεταπτυχιακής εξειδίκευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ειδική αγωγή ; Συνεκπαίδευση ; Διαφοροποιημένη διδασκαλία ; Επιμόρφωση ; Μεταπτυχιακή εξειδίκευση ; ΚίνητραΠερίληψη
Στην παρούσα έρευνα αντικείμενο μελέτης αποτέλεσε ο τομέας της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ). Στόχος της είναι να αποτυπώσει και να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τους παράγοντες που εκτιμούν ότι καθιστούν αποτελεσματική την εφαρμογή της στην εκπαιδευτική πράξη. Επίσης, στοχεύει στον προσδιορισμό των κινήτρων που καθορίζουν τη ζήτηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στον χώρο της ΕΑΕ. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω ερωτηματολογίου που σχεδιάστηκε από τον ερευνητή για τις ανάγκες της έρευνας. Η έρευνα βασίζεται σε διαστρωματικά δεδομένα, σε δείγμα εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής, κατά το σχολικό έτος 2019-2020. Με βάση τα πορίσματα της παρούσας έρευνας, οι εκπαιδευτικοί διατηρούν θετικές στάσεις και αναγνωρίζουν την αξία τόσο της επιμόρφωσης όσο και του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί παρωθούνται κυρίως από αλτρουιστικά και ενδογενή (εσωτερικά κίνητρα), δηλαδή από την ανάγκη τους να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους, να βελτιωθούν ως επαγγελματίες και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου που καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών/μαθητριών χωρίς διακρίσεις.