Improving Port State Control (PSC) performance using a risk-based approach: an in-depth literature review
Βελτιώνοντας την επίδοση των επιθεωρήσεων ελέγχου των Λιμενικών Αρχών (PSC) μέσω της προσέγγισης της διαχείρισης ρίσκου: μια σε βάθος βιβλιογραφική επισκόπηση
Master Thesis
Συγγραφέας
Βεντούρης, Ιάκωβος - Μάριος
Ventouris, Iakovos - Marios
Ημερομηνία
2020Επιβλέπων
Λαγούδης, ΙωάννηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Port State Control (PSC) ; Performance ; Risk factors ; Paris MoUΠερίληψη
Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η οικονομική συμβολή των θαλάσσιων μεταφορών στη ναυτιλιακή βιομηχανία αυξήθηκε ραγδαία. Αυτή είναι μια θετική τάση, αλλά συνεπάγεται πολλές απειλές (π.χ. απώλειες ανθρώπινων ζωών, περιβαλλοντικές απειλές, θαλάσσια ρύπανση κ.λπ.) για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ως εκ τούτου, έχει δημιουργηθεί ένα ευρύ φάσμα θαλάσσιων μέτρων με στόχο την εξάλειψη των απειλών που απειλούν την ασφάλεια στη θάλασσα. Μεταξύ αυτών των μέτρων περιλαμβάνονται οι επιθεωρήσεις ελέγχου στα λιμάνια. Από την υπογραφή του Μνημονίου της Χάγης το 1978, ο έλεγχος στα λιμάνια αποτελεί μία στρατηγική, η οποία εφαρμόζεται παγκοσμίως, με στόχο την αποκατάσταση ή την απόσυρση των πλοίων που δεν πληρούν συγκεκριμένα ασφάλειας.
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της αύξησης της απόδοσης των επιθεωρήσεων στα λιμάνια, η παρούσα Διπλωματική συνιστά μια εις βάθος ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, η οποία στοχεύει στον εντοπισμό των μεθόδων κινδύνων οι οποίες προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για τη βελτίωση της απόδοσης του του ελέγχου στα λιμάνια.
Επιπλέον, αυτή η έρευνα στοχεύει στον εντοπισμό των παραγόντων που επηρεάζουν τις επιθεωρήσεις στα λιμάνια με βάση τα ευρήματα της διεθνούς βιβλιογραφίας. Το δείγμα αυτής της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι ακαδημαϊκά άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά υψηλής ποιότητας τα τελευταία 20 χρόνια. Κατά τη διαδικασία συλλογής δευτερογενών δεδομένων εντοπίστηκαν συνολικά 28 άρθρα που προτείνουν μεθοδολογικές προσεγγίσεις κινδύνου (risk based approaches) για τη βελτίωση της απόδοσης των επιθεωρήσεων στα λιμάνια. Επιπλέον, εντοπίστηκαν συνολικά 19 άρθρα που εξέταζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των επιθεωρήσεων στα λιμάνια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι τα περισσότερα από τα επιλεγμένα επιστημονικά άρθρα επικεντρώνονται στην μέθοδο κινδύνου που είναι γνωστή ως «Bayesian δίκτυα». Λιγότερες μελέτες έχουν δημοσιευτεί πάνω σε άλλες προσεγγίσεις όπως η μέθοδος «μηχανική διανυσματικής υποστήριξης (Support Ventor Machine Approach), η μέθοδος «Bayesian δίκτυα σε συνδυασμό με τη θεωρία παιγνίων (game theory) και η μέθοδος K-nearest neighbor. Όσον αφορά στους παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την απόδοση των επιθεωρήσεων στα λιμάνια, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα 17 από τα 19 επιστημονικά άρθρα, που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής, εστιάζουν στους ακόλουθους παράγοντες: την ηλικία του πλοίου, τη σημαία του πλοίου, το ιστορικό επιθεωρήσεων και την κοινωνία ταξινόμησης (classification society).