dc.contributor.advisor | Λαγούδης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Βεντούρης, Ιάκωβος - Μάριος | |
dc.contributor.author | Ventouris, Iakovos - Marios | |
dc.date.accessioned | 2020-11-23T08:53:51Z | |
dc.date.available | 2020-11-23T08:53:51Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13051 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/474 | |
dc.description.abstract | Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η οικονομική συμβολή των θαλάσσιων μεταφορών στη ναυτιλιακή βιομηχανία αυξήθηκε ραγδαία. Αυτή είναι μια θετική τάση, αλλά συνεπάγεται πολλές απειλές (π.χ. απώλειες ανθρώπινων ζωών, περιβαλλοντικές απειλές, θαλάσσια ρύπανση κ.λπ.) για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ως εκ τούτου, έχει δημιουργηθεί ένα ευρύ φάσμα θαλάσσιων μέτρων με στόχο την εξάλειψη των απειλών που απειλούν την ασφάλεια στη θάλασσα. Μεταξύ αυτών των μέτρων περιλαμβάνονται οι επιθεωρήσεις ελέγχου στα λιμάνια. Από την υπογραφή του Μνημονίου της Χάγης το 1978, ο έλεγχος στα λιμάνια αποτελεί μία στρατηγική, η οποία εφαρμόζεται παγκοσμίως, με στόχο την αποκατάσταση ή την απόσυρση των πλοίων που δεν πληρούν συγκεκριμένα ασφάλειας.
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της αύξησης της απόδοσης των επιθεωρήσεων στα λιμάνια, η παρούσα Διπλωματική συνιστά μια εις βάθος ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, η οποία στοχεύει στον εντοπισμό των μεθόδων κινδύνων οι οποίες προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για τη βελτίωση της απόδοσης του του ελέγχου στα λιμάνια.
Επιπλέον, αυτή η έρευνα στοχεύει στον εντοπισμό των παραγόντων που επηρεάζουν τις επιθεωρήσεις στα λιμάνια με βάση τα ευρήματα της διεθνούς βιβλιογραφίας. Το δείγμα αυτής της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι ακαδημαϊκά άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά υψηλής ποιότητας τα τελευταία 20 χρόνια. Κατά τη διαδικασία συλλογής δευτερογενών δεδομένων εντοπίστηκαν συνολικά 28 άρθρα που προτείνουν μεθοδολογικές προσεγγίσεις κινδύνου (risk based approaches) για τη βελτίωση της απόδοσης των επιθεωρήσεων στα λιμάνια. Επιπλέον, εντοπίστηκαν συνολικά 19 άρθρα που εξέταζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των επιθεωρήσεων στα λιμάνια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι τα περισσότερα από τα επιλεγμένα επιστημονικά άρθρα επικεντρώνονται στην μέθοδο κινδύνου που είναι γνωστή ως «Bayesian δίκτυα». Λιγότερες μελέτες έχουν δημοσιευτεί πάνω σε άλλες προσεγγίσεις όπως η μέθοδος «μηχανική διανυσματικής υποστήριξης (Support Ventor Machine Approach), η μέθοδος «Bayesian δίκτυα σε συνδυασμό με τη θεωρία παιγνίων (game theory) και η μέθοδος K-nearest neighbor. Όσον αφορά στους παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την απόδοση των επιθεωρήσεων στα λιμάνια, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα 17 από τα 19 επιστημονικά άρθρα, που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής, εστιάζουν στους ακόλουθους παράγοντες: την ηλικία του πλοίου, τη σημαία του πλοίου, το ιστορικό επιθεωρήσεων και την κοινωνία ταξινόμησης (classification society). | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Improving Port State Control (PSC) performance using a risk-based approach: an in-depth literature review | el |
dc.title.alternative | Βελτιώνοντας την επίδοση των επιθεωρήσεων ελέγχου των Λιμενικών Αρχών (PSC) μέσω της προσέγγισης της διαχείρισης ρίσκου: μια σε βάθος βιβλιογραφική επισκόπηση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | During the past decades the economic contribution of the maritime transportation to the shipping industry has been increased rapidly. This is a positive trend, but it entails many threats (e.g. human life loose, environmental threats, sea pollution etc.) for the shipping industry. Therefore, a wide range of maritime measures have been created with the aim to eliminate the safety threats. Among these measures are included the Port State Control (PSC) inspections. Since the signature of the Hague Memorandum in 1978, the Port State Control (PSC) constitutes a strategy, that is implemented worldwide, with the aim to foreflight the substandard ships.
Considering the importance of the Port State Control (PSC) inspections, this is an in-depth literature review, which aims to identify the risk-based approaches that are proposed in the international literature for the improvement of the Port State Control (PSC) performance. In addition, this research aims to identify the factors that influence the (PSC) inspections based on the international literature. The sample of this literature review are 47 academic articles which have been published in high quality journals. A total of 28 papers identified which proposed risk-based approaches for the improvement of the Port State Control (PSC) inspections’ performance. Additionally, a total of 19 papers were identified which examined the factors that influence the Port State Control (PSC) performance.
The research results, shown that most of the selected papers focus on the data driven Bayesian Networks (BN). Fewer studies have been published on other approaches such as on the Support Vector Machine (SVM) method, the Bayesian Networks (BN) and game mode and the K-nearest neighbor. As concerning the factors, which influence the Port State Control (PSC) inspections, the research results show that 17 out 19 researches, which examined in this Dissertation, focused on the following factors: the ship age, the ship flag, the inspection history and the classification society. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Port State Control (PSC) | el |
dc.subject.keyword | Performance | el |
dc.subject.keyword | Risk factors | el |
dc.subject.keyword | Paris MoU | el |
dc.date.defense | 2020-10-26 | |