Εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μια νέα πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία
Distance education. A new reality in the educational process
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση από απόσταση ; Νέες τεχνολογίες ; Διαδίκτυο (Internet) ; Σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευσηΠερίληψη
Η αναβάθμιση και βελτίωση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους κόλπους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί διαχρονικά έναν από τους στρατηγικούς στόχους της εκάστοτε κυβέρνησης, γεγονός που αποτυπώνεται στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που προωθούνται κατά καιρούς. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η υιοθέτηση μιας εναλλακτικής μορφής εκπαίδευσης, η οποία παρέχεται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται, μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, να αποσαφηνιστούν έννοιες που σχετίζονται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να αναδειχθεί η εξέλιξη, οι μορφές της, η υφιστάμενη τεχνολογία, ακόμα οι δυνατότητες και οι παράγοντες ενσωμάτωσής της στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της. Παράλληλα, η ερευνητική προσπάθεια αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγκαιότητα, τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα της ενσωμάτωσης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η έρευνα βασίστηκε στη χρήση ερωτηματολογίου σε δείγμα 120 εκπαιδευτικών. Βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι η συμβολή της εξΑΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι σημαντική και ο ρόλος της στον εμπλουτισμό της παραδοσιακής διά ζώσης διδασκαλίας είναι πολύτιμος. Ωστόσο, απαιτούνται ακόμα προσπάθειες από όλες τις πλευρές, της πολιτείας, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών, ώστε η ενσωμάτωσή της να υλοποιηθεί με επιτυχία.