Τιμολόγηση και προώθηση φαρμάκων
Medicines pricing and pharmaceutical marketing
Master Thesis
Συγγραφέας
Μορφόπουλος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2020-06-10Επιβλέπων
Χατζηδήμα, ΣταματίναΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φάρμακα ; Φαρμακευτικό μάρκετινγκ ; Τιμολόγηση φαρμάκωνΠερίληψη
Η διατήρηση της υγείας είναι καθήκον. Λίγοι φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι υπάρχει
και κάτι που θα μπορούσαμε να το πούμε φυσική ηθική». (Herbert Spencer, 1820-1903,
Βρετανός φιλόσοφος). Ως δώρο, λοιπόν, θα πρέπει να εκτιμάται η υγεία και ως τέτοιο
αγαθό, με σεβασμό να προστατεύεται.
Στην παρούσα εργασία θα αναφερθώ στην στρατηγική που οι φαρμακοβιομηχανίες
βασίζονται ώστε να τιμολογήσουν τα προς διάθεση φάρμακα και το τι ισχύει στην
Ελλάδα. Επίσης, θα αναφερθώ και στον τρόπο παραγωγής του φαρμάκου και στον τρόπο
προώθησης του. Τονίζοντας την σπουδαιότητα του αγαθού της υγείας, τονίζουμε και την
ειδοποιό διαφορά της από τους υπόλοιπους τομείς του ευρύτερου κλάδου της
Οικονομικής Επιστήμης. Είναι άραγε το ίδιο εύκολο να ορίσεις μία τιμή για ένα
μηχάνημα που κουρεύει το γκαζόν με την τιμή που θα πρέπει να καθορίσεις για ένα
φάρμακο που θα ανακουφίσει έναν ασθενή με ρευματοειδή αρθρίτιδα;
Τέλος ακολουθεί μια παρουσίαση της φαρμακευτικής εταιρίας ΒΙΑΝΕΞ A.E. και μια
συνέντευξη με τον κύριο Ισίδωρος Κουγιουμτζόγλου, Market Access Director της
ΒΙΑΝΕΞ A.E..