Εκπαιδευτικές ανάγκες και διοίκηση ολικής ποιότητας
Educational needs and total quality management
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικές ανάγκες ; Ποιότητα ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Συγκριτική ανάλυση ; Μεταρρυθμίσεις ; Τέλειο προϊόνΠερίληψη
Με την παρούσα έρευνα επιχειρείται η διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών σε επίπεδο δομικών λειτουργιών, οργανωσιακής κουλτούρας, περιβάλλοντος, εκπαιδευτικού προσωπικού και λοιπών μετεχόντων στην εκπαίδευση όπως αυτοί ορίζονται: γονείς, μαθητές, λοιπό μη εκπαιδευτικό προσωπικό, σύμβουλοι εκπαίδευσης. Η διεξαγωγή της έρευνας στηρίχθηκε σε δύο ερωτηματολόγια έχοντας δύο βασικούς αποδέκτες, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό. Με τη συνεισφορά των ανωτέρω, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν ως αντικειμενικό μέσο για την ανάδειξη των αποτελεσμάτων, τηρώντας πλήρη ανωνυμία, επιτεύχθηκε η σύγκριση των εκπαιδευτικών αναγκών σε δημόσια σχολεία των νότιων προαστίων της Αθήνας και του Πειραιά με αντίστοιχα σχολεία της Αθήνας. Επίσης, μέσω της συγκεκριμένης έρευνας επιχειρείται σύγκριση των δομών και της κουλτούρας μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Το δείγμα αποτελείται από εκπαιδευτικούς και γονείς σε Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανάλυση των δεδομένων συντελέστηκε με τη χρήση στατιστικού προγράμματος SPSS. Κατά τη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών κρίνεται σκόπιμη η αναφορά στην Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και στα χαρακτηριστικά της όπως αυτά ορίζονται από τον Deming. Ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά εντοπίζονται στην εκπαίδευση και πώς θα μπορούσε η ΔΟΠ να εφαρμοστεί στον τομέα της εκπαίδευσης, επιτυγχάνοντας το "τέλειο προϊόν", είναι δύο ερωτήματα που απαντώνται μέσα από την συγκεκριμένη έρευνα.