Ποιοτική αξιολόγηση της απόδοσης της αλυσίδας εφοδιασμού: μελέτη περιπτώσεων εταιρειών κλάδου ένδυσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Απόδοση αλυσίδας εφοδιασμού ; Εταιρείες ένδυσης ; Στρατηγική γρήγορης μόδας ; Zara ; Benetton ; H&MΠερίληψη
Στην σημερινή εποχή του έντονου ανταγωνισμού και της παγκοσμιοποίησης, η σημασία που αποκτά για τις επιχειρήσεις η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού είναι όλο και μεγαλύτερη προκειμένου να επιτευχθεί ο διπλός στόχος της βελτίωσης της εξυπηρέτησης του πελάτη με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και κυρίως αυτές του χώρου της μόδας αντιμετωπίζουν συνεχείς αλλαγές και μεγάλη αβεβαιότητα με αποτέλεσμα να επιβιώνουν και να διατηρούν το μερίδιο τους στην αγορά μόνο όσες καταφέρνουν να προσαρμόζονται γρήγορα και ευέλικτα στα δεδομένα και τις προκλήσεις που διαμορφώνονται. Οι υπόλοιπες απλά εξαφανίζονται. Η ολοκλήρωση εσωτερικά αλλά και ανάμεσα στις λειτουργίες που τυπικά εκτελούνται σε μία αλυσίδα εφοδιασμού είναι το κλειδί για την επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων, κάτι το οποίο έχει γίνει πλέον έντονα αντιληπτό από τον ευρύτερο επιχειρηματικό κόσμο.
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, βασικός σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η παρουσίαση, ανάλυση και αξιολόγηση μέσα από την μελέτη περιπτώσεων (case studies) πρακτικών αποδοτικής διαχείρισης της αλυσίδας εφοδιασμού.
Λίγες αλυσίδες εφοδιασμού είναι εξίσου δυναμικές με αυτές που επικαλείται η βιομηχανία της μόδας, γι’ αυτό και οι εταιρείες που επελέγησαν να μελετηθούν προέρχονται από τον κλάδο της ένδυσης. Η Zara, η Benetton και η H&M είναι από τις πλέον επιτυχημένες και αποδοτικές εταιρείες του κλάδου που εξειδικεύονται στην στρατηγική της γρήγορης μόδας χαρακτηριστικό της οποίας είναι η «γρήγορη ανταπόκριση» στις απαιτήσεις του πελάτη. Είναι φανερό λοιπόν ότι η αλυσίδα εφοδιασμού κάθε μίας εκ των αναφερόμενων επιχειρήσεων είναι υψίστης σπουδαιότητας και παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση των χρόνων απόκρισης καθώς και του χρόνου που απαιτείται για να φτάσει ένα προϊόν από την παραγωγή στο σημείο λιανικής πώλησης και εντέλει στον τελικό καταναλωτή.
Ως εκ τούτου η παρουσίαση και η συγκριτική ανάλυση της οργάνωσης, των ενεργειών και των καινοτόμων πρακτικών που εφάρμοσαν στην διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού τους πέρα του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που παρουσιάζει ως αντικείμενο μελέτης είναι και ένα εξαιρετικό εργαλείο αντιμετώπισης προκλήσεων και εξάλειψης προβλημάτων που παρουσιάζουν επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και εν γένει, το οποίο αποτελεί και το συνολικό αποτέλεσμα της εργασίας.