Μέθοδοι τμηματοποίησης πελατών με χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης
Customer segmentation methods with machine learning algorithms
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
RFM Μοντέλο ; Τμηματοποίηση πελατών ; Αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης ; Customer segmentation ; Customer Lifetime Value (CLV)Περίληψη
Η σύγχρονη εποχή είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τις επιχειρήσεις. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται είναι μεταβαλλόμενο και απαιτεί σωστή λήψη αποφάσεων κάθε στιγμή και δεδομένου των συνθηκών. Σήμερα, η διαδικασία της λήψης αποφάσεων είναι αποτέλεσμα πολύπλοκων διαδικασιών μέσα σε μία εταιρεία. Είναι σημαντικό όμως ότι η σύγχρονη επιχείρηση έχει στην διάθεσή της πληθώρα δεδομένων που με την κατάλληλη επεξεργασία μπορούν ν’ αποκτήσουν αξία για την ίδια. Τα δεδομένα αυτά έχουν διαφορετικές πηγές, προέρχονται από διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα και καλείται να συνδυαστούν ώστε να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Αν μια εταιρεία καταφέρει να αντλήσει πληροφορίες μέσα από τα δεδομένα, αυτό είναι μεγάλο κέρδος διότι αυτόματα διαμορφώνει της στρατηγική της. Η παρούσα εργασία κινείται ακριβώς γύρω από αυτόν τον άξονα. Η Τμηματοποίηση Πελατών και οι μέθοδοι υλοποίησής της έχουν σκοπό να παρέχουν το κέρδος γνώσης στο τμήμα Μάρκετινγκ. Η ανίχνευση ομάδων πελατών μέσα από το σύνολο δεδομένων παρέχει την δυνατότητα στην επιχείρηση να διαμορφώσει και να εφαρμόσει πιο στοχευμένες καμπάνιες διαφήμισης και πιο προσωποποιημένες στρατηγικές για προσέλκυση, απόκτηση και διατήρηση πελατών. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση της Τμηματοποίησης θα πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο αντιπροσωπευτικές της πραγματικής κατάστασης και έχει σημασία η απόδοσή τους να ενισχύεται και να εμπλουτίζεται σε συνδυασμό με την πρόοδο της επιστήμης. Η παρούσα εργασία αποτελεί μία τέτοιου είδους μελέτη και αποδεικνύει ότι στο κομμάτι της τμηματοποίησης πελατών έχει αποτελεσματικότητα δίνοντας ταυτόχρονα το έδαφος σε περαιτέρω έρευνα και εξέλιξη.