Μεθοδολογίες σχεδίασης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Κοκκονός, Αντώνιος
Ημερομηνία
2007-02-20Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Educational technology ; Instructional systems -- DesignΠερίληψη
Η παρούσα µεταπτυχιακή διπλωµατική εργασία επικεντρώνεται στους τρόπους µε τους οποίους γίνεται η σχεδίαση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής µάθησης. Στην κατεύθυνση αυτή, µελετώνται οι πτυχές του εκπαιδευτικού – διδακτικού σχεδιασµού στη γενική του µορφή (δηλαδή ανεξάρτητα από το πεδίο εφαρµογής του) και στη συνέχεια αφού γίνει ‘χαρτογράφηση’ του πεδίου της ηλεκτρονικής µάθησης, µελετώνται οι βασικές τάσεις σχεδίασης εκπαιδευτικών πρακτικών στο εν λόγω πεδίο, καθώς και οι διεθνείς προδιαγραφές που συνδέονται µε αυτές. Η µελέτη εστιάζεται στην προδιαγραφή IMS Learning Design η οποία επιτρέπει την περιγραφή των δράσεων και των αλληλεπιδράσεων που λαµβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και στα µεθοδολογικά βήµατα που προτείνει για τη σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε πρακτικό επίπεδο. Στη συνέχεια µελετώνται τα σηµαντικότερα σε παγκόσµιο επίπεδο λογισµικά, όπως το ASK-LDT, το CopperAuthor, το MOT Plus, το LAMS και το Reload Learning Design Editor που υποστηρίζουν την περιγραφή εκπαιδευτικών σεναρίων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής µάθησης σύµφωνα µε την προδιαγραφή IMS Learning Design, καθώς και οι τρόποι µε τους οποίους γίνεται ο εκπαιδευτικός σχεδιασµός στο εν λόγω πεδίο σε πρακτικό επίπεδο. Τέλος, παρουσιάζεται ένας απλός και συνάµα πρακτικός τρόπος για τη σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής µάθησης, στο πλαίσιο του οποίου ακολουθείται µια πορεία τεσσάρων φάσεων, που διαδέχονται η µια την άλλη και οδηγούν στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σεναρίου.