Crowdfunding και εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης για νεοσύστατες επιχειρήσεις σε περίοδο κρίσης
Crowdfunding and alternative forms of financing for startups during crisis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Crowdfunding ; Παραδοσιακοί μέθοδοι χρηματοδότησης ; Εναλλακτικές μέθοδοι χρηματοδότησης ; Κίνητρα καταναλωτικού κοινού ; Πλατφόρμες crowdfunding ; Κατηγορίες crowdfunding ; Οφέλη και μειονεκτήματα crowdfunding ; Εκστρατεία crowdfunding ; Νομοθεσία crowdfunding ; Crowdfunding στον τομέα της βιοτεχνολογίας ; SWOT analysis για το crowdfunding ; SWOT analysis για το crowdfunding σε επιχειρήσεις βιοτεχνολογίαςΠερίληψη
Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση και αξιολόγηση του σχετικά νέου και συνεχώς αναδυόμενου φαινομένου crowdfunding, που αποτελεί μία μέθοδο χρηματοδότησης, βασιζόμενη στο διαδίκτυο και στη δύναμη του κοινού, ειδικότερα κατά τη περίοδο της κρίσης. Κατά τη μέθοδο αυτή, τα άτομα συνεισφέρουν χρηματικά στη χρηματοδότηση ενός έργου ή μίας υπηρεσίας, μέσω των εξειδικευμένων ηλεκτρονικών πλατφορμών του crowdfunding. Συγκεκριμένα, εκτός από τη διαδικασία του crowdfunding που περιγράφεται αναλυτικά, δίνεται έμφαση στα πλεονεκτήματα και στα μειονεκτήματα του τρόπου αυτού συλλογής κεφαλαίου. Περιγράφονται επίσης τα κίνητρα και οι παράγοντες που οδηγούν το καταναλωτικό κοινό στη συμβολή του για την υλοποίηση μίας επιχειρηματικής ιδέας μέσω του crowdfunding καθώς και τα χαρακτηριστικά που οδηγούν μία εκστρατεία στην επιτυχία ή αποτυχία αντίστοιχα. Προκειμένου να γίνει περισσότερο κατανοητό το crowdfunding και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση των μικρών και νεοφυών επιχειρήσεων, αναλύονται και άλλοι τρόποι χρηματοδότησης, παραδοσιακοί και εναλλακτικοί και ακολουθεί σχετική σύγκριση αυτών. Το crowdfunding αναλύθηκε σε επίπεδο Ελλάδας και Ευρώπης, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, με στόχο την ολοκληρωμένη εικόνα και την αναγνώριση της θέσης της χώρας μας σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Δόθηκε επίσης έμφαση στον κλάδο της βιοτεχνολογίας και στο κατά πόσο λαμβάνει χρηματοδότηση μέσω του crowdfunding. Τέλος, παρουσιάζεται μία SWOT ανάλυση για το crowdfunding, τόσο για τις επιχειρήσεις γενικά όσο και για τις βιοτεχνολογικές επιχειρήσεις, συνοψίζοντας τα χαρακτηριστικά του συγκριτικά με τις άλλες μεθόδους χρηματοδότησης.