Πρότυπα συστήματα διαχείρισης ποιότητας στις τηλεπικοινωνίες
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/1259/Alexakis.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Αλεξάκης, Ηλίας
Ημερομηνία
2007-02-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τηλεπικοινωνίες -- Πρότυπα ; Τηλεπικοινωνίες -- Ποιοτικός έλεγχοςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωµατική εργασία, αποσκοπεί στη µελέτη του κλάδου των Τηλεπικοινωνιών και των Πρότυπων Συστηµάτων ∆ιαχείρισης Ποιότητας που εφαρµόζονται σε αυτόν. Πιο συγκεκριµένα, µετά από µια παρουσίαση των βασικών εξελίξεων που επηρέασαν τον κλάδο τα τελευταία χρόνια αλλά και της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά σήµερα γίνεται µια µελέτη του προτύπου TL 9000 ένα πρότυπο εξειδικευµένο για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, το οποίο βασίζεται στο ISO 9000. Το πρότυπο αναπτύχθηκε από την QuΕST Forum την προηγούµενη δεκαετία, µε σκοπό να αποτελέσει ένα ενιαίο πρότυπο ποιότητας που θα ενοποιήσει τα πολλά και επικαλυπτόµενα πρότυπα που κατά καιρούς εφαρµόζονταν στον κλάδο.
Στη συνέχεια, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε ένα θέµα που σχετίζεται άµεσα µε την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών ποιότητας, τις µετρήσεις. Γίνεται µια ανασκόπηση των συστηµάτων µέτρησης ποιότητας και αναλύεται πως µέσα από µεθοδολογικές προσεγγίσεις µπορούν οι µετρήσεις του προτύπου TL 9000 όταν ενσωµατώνονται στο Σύστηµα ∆ιοίκησης Ποιότητας ενός οργανισµού να συµβάλλουν στην παροχή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στις Τηλεπικοινωνίες.
Ειδικά για τον τοµέα του λογισµικού, παρατίθεται µια προσέγγιση όπου η από κοινού χρήση της προσέγγισης των προτύπων TL 9000 και ISO/IEC, µπορεί να συµβάλλει καθοριστικά στην επίλυση βασικών προβληµάτων που σχετίζονται µε την ποιότητα των προϊόντων λογισµικού.