Ανάλυση και αξιολόγηση της Καπνοβιομηχανίας ΚΑΡΕΛΙΑ Α.Ε.
View/ Open
Abstract
Η οικονομική κρίση που έπληξε την ελληνική οικονομία αγγίζοντας την κατάσταση της βαθιάς
ύφεσης, οδήγησε αμέτρητες επιχειρήσεις σε έξοδο από την παραγωγική διαδικασία. Πολλοί ήταν οι
κλάδοι που επλήγησαν και κυρίως κλάδοι όπως αυτός του λιανικού εμπορίου. Οι επιχειρήσεις που
μπόρεσαν να επιβιώσουν από την κρίση, όχι μόνο ισχυροποίησαν την θέση τους στην αγορά αλλά
βρήκαν και τρόπο να βγουν πιο ενδυναμωμένες.
Ένας από τους κλάδους που σημείωσε σημαντική πτώση σε πωλήσεις και κερδοφορία, ήταν εκείνος
του καπνού. Η συρρίκνωση που υπέστη ο κλάδος αφενός οφείλεται στο γενικότερο κλίμα της
οικονομικής επιβράδυνσης, αφετέρου δε στο λαθρεμπόριο που συνεχώς αυξάνεται για τα προϊόντα
του κλάδου.
Η παρούσα μελέτη σκοπό είχε να εξετάσει την πορεία της εταιρίας ΚΑΡΕΛΙΑΣ Α.Ε. για τα χρόνια της
οικονομικής κρίσης 2015 – 2018, και λίγο πριν από αυτήν. Η συγκεκριμένη εταιρία ανήκει στην
προνομιούχα ομάδα των εταιριών που δεν εξοβελίστηκαν από την παραγωγική διαδικασία,
αντιθέτως έκαναν την θέση τους περισσότερο ισχυρή.
Η ερμηνεία αυτής της ενδυνάμωσης δίνεται από την πολύ καλή διοίκηση που είχε η εταιρία, και από
τις επιλογές που έκανε με μία σημαντική στροφή προς τις εξαγωγές προκειμένου να κατακτήσει το
χαμένο έδαφος από πιθανή πτώση των εγχώριων πωλήσεων. Επιπλέον η ΚΑΡΕΛΙΑΣ Α.Ε. όπως πολλές
εταιρίες την περίοδο αυτή, επέλεξε μία περισσότερο συντηρητική πολιτική όσον αφορά στον
δανεισμό της. Προτίμησε περισσότερο τα ίδια κεφάλαια από τα ξένα, γεγονός που δεν την εξέθεσε
σε σημαντικό κίνδυνο. Βέβαια σε όλο αυτό την ευνόησε το ότι ήδη ήταν μία εταιρία με «καλή»
χρηματοοικονομική κατάσταση, ικανή να στηριχθεί στα ίδια κεφάλαιά της.
Την εταιρία αυτή την μελετήσαμε μέσα από τους χρηματοοικονομικούς της δείκτες για το χρονικό
διάστημα 2015 – 2018, όπως είπαμε και παραπάνω, αλλά και συγκριτικά για τα έτη αυτά με την
ΣΕΚΑΠ Α.Ε., μία από τις λίγες εταιρίες που τα τελευταία χρόνια κατάφερε έστω και με σημαντικά
προβλήματα να παραμείνει στον κλάδο.