Επενδύσεις στον κλάδο του τουρισμού: έρευνα και πειραματική αξιολόγηση στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα
Master Thesis
Συγγραφέας
Παναγιωτόπουλος, Γεώργιος
Ημερομηνία
2019-04Επιβλέπων
Κοτταρίδη, ΚωνσταντίναΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επενδύσεις ; Τουρισμός ; Πειραματική έρευναΠερίληψη
Η παγκοσμιοποίηση αποτελεί συνδετικό κρίκο μεταξύ των αγορών, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στους καταναλωτές και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Εκτός, όμως, από τις επιχειρήσεις, αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης αποτελεί και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των χωρών, αναφορικά με την προσέλκυση επενδυτών. Είναι συχνό φαινόμενο, στις μέρες μας, οι χώρες να διαμορφώνουν τις πολιτικές τους με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε να αναπτύσσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και να ισχυροποιούνται στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη. Ο τουρισμός, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους κλάδους παγκοσμίως και μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην εισροή κεφαλαίων σε μια χώρα και στην ανάπτυξη της οικονομίας της. Οι επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, σε παγκόσμια κλίμακα, αυξάνονται χρόνο με το χρόνο μαρτυρώντας τις δυνατότητες του κλάδου και την κινητικότητά του. Η Ελλάδα, σαν τουριστικός προορισμός παρουσιάζει μια αυξητική τάση την τελευταία δεκαετία, ακόμα και σε εποχές οικονομικής κρίσης, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος αυτός μπορεί να αποτελέσει το "κλειδί" που θα την οδηγήσει σε ρυθμούς ανάπτυξης, ενίσχυσης και σταθεροποίησης την οικονομίας της. Είναι εύκολο, όμως, μια ξένη επιχείρηση να επενδύσει στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα; Ποιοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν αυτήν τους την απόφαση; Ποια σημεία αποτελούν το ισχυρό "χαρτί " της Ελλάδας και ποια το "αγκάθι", που εμποδίζει τις επενδυτικές ροές να εισέλθουν στη χώρα;