dc.contributor.advisor | Χατζηδήμα, Σταματίνα | |
dc.contributor.author | Πανδή, Αφροδίτη | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T11:45:33Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T11:45:33Z | |
dc.date.issued | 2019-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12382 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση, με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της
διαχείρισης κρίσεων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (θεομηνίες, σεισμοί,
πυρκαγιές, πλημμύρες, τραυματισμοί εξαιτίας των κτιριακών εγκαταστάσεων και της
υλικοτεχνικής υποδομής, βία ανάμεσα σε μαθητές, εκφοβισμός μαθητών από συμμαθητές τους,
bulling). Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τους κινδύνους πρόκλησης κρίσεων,
να παρουσιάσει το επίπεδο λήψης προληπτικών μέτρων σε περιπτώσεις κρίσεων, να
αξιολογήσει το βαθμό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και
να εξετάσει την παροχή ψυχολογικής στήριξης στους μαθητές σε περιπτώσεις κρίσεων.
Για το λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις εκπαιδευτικών από σχολεία
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Αθηναίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν
ότι τα σχολεία αποτελούν συχνά χώρους πρόκλησης ατυχημάτων, με βασικό παράγοντα
πρόκλησης ατυχημάτων την επιθετικότητα των μαθητών, φαινόμενο που παρατηρείται
ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα σχολεία. Ο σχεδιασμός του σχολείου για έκτακτα περιστατικά
περιορίζεται κυρίως στην αντιμετώπιση σεισμών, αλλά και πυρκαγιών. Τα προληπτικά μέτρα
στα σχολεία είναι περιορισμένα, ενώ το σχολείο δεν είναι εντελώς ασφαλές για τους μαθητές.
Το περιβάλλον του σχολείου προκαλεί άγχος στους εκπαιδευτικούς, ενώ οι ίδιοι έχουν ζητήσει
την υποστήριξη του σχολικού ψυχολόγου σε περιπτώσεις κρίσεων. Τέλος, έχουν αντιληφθεί
περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, φαινόμενο πολύ σοβαρό για το κλίμα και την εκπαιδευτική
διαδικασία, το οποίο αντιμετωπίστηκε από το σύλλογο διδασκόντων. | el |
dc.format.extent | 81 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Διαχείριση κρίσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Crisis management in primary school education units | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present study aims to investigate, based on teachers’ views, crisis management in primary
schools (crises such as natural disasters, earthquakes, fires, floods, building injuries due to
buildings and technical infrastructure, student violence and students' bullying their classmates).
The purpose of this research study is to highlight the dangers of crisis, to present the level of
crisis prevention measures, to assess the degree of training of teachers in emergencies, and to
examine the provision of psychological support to students in crisis situations.
For this reason, we interviewed teachers in the prefecture of Athens. The results of the survey
revealed that schools are often an accident-prone area, with the major factor causing accidents
being student aggression, a phenomenon that is particularly prevalent in larger schools. The
school's planning for emergencies is limited in the confrontation of earthquakes and fires.
Preventive measures in schools are limited and the school is not completely safe for students.
The school environment is stressful for teachers, and they have requested the support of the
school psychologist in case of crisis. Finally, they have realized incidents of school bullying, a
very serious phenomenon for the climate and the educational process, which was handled by
the teachers’ association. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση κρίσεων | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Αποτελεσματικός ηγέτης | el |
dc.date.defense | 2019-11-22 | |