Η Ευρώπη στο σχολείο: οι σχολικές συμπράξεις Erasmus+ ως εργαλεία εξευρωπαϊσμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξευρωπαϊσμός ; Erasmus+ ; Ευρωπαϊκή διάσταση ; Κοινωνική μάθηση ; Σχολική σύμπραξη ; Europeanization ; European dimension ; School partnerships ; Social learningΠερίληψη
Οι Σχολικές Συμπράξεις στο πλαίσιο του Erasmus+ αποτελούν πολύ δημοφιλή Προγράμματα της ΕΕ στον χώρο της σχολικής εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία προσεγγίζει τις Σχολικές Συμπράξεις Erasmus+ ως εργαλεία εξευρωπαϊσμού. Υποστηρίζεται ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Σχολικές Συμπράξεις αποτελεί διαδικασία εξευρωπαϊσμού μέσω της κοινωνικοποίησης και της κοινωνικής μάθησης, η οποία επηρεάζει θετικά το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω εισαγωγή μίας ευρωπαϊκής διάστασης στη σχολική ζωή. Υποστηρίζεται επίσης ότι η αλλαγή αυτή αντικατοπτρίζεται στις στάσεις και στις περαιτέρω δράσεις με ευρωπαϊκό ενδιαφέρον της σχολικής τους μονάδας. Η εργασία επικεντρώθηκε στις Σχολικές Συμπράξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ετών έγκρισης 2014 και 2015. Από τη μελέτη των στοιχείων και την έρευνα μέσω ερωτηματολογίου σε δείγμα 91 εκπαιδευτικών προκύπτει ότι η συνεργασία σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο συνδέεται θετικά με το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και των μονάδων τους για «ακόμα περισσότερη Ευρώπη» στο σχολείο και αναδεικνύεται η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα.