Η μετάβαση από το παραδοσιακό μάρκετινγκ 4p στο ψηφιακό μάρκετινγκ 5p
The transition from traditional marketing in digital marketing
Master Thesis
Συγγραφέας
Χαλκίδου, Ουρανία - Μαρία
Ημερομηνία
2019-07-01Επιβλέπων
Παπαδόπουλος, ΌμηροςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παραδοσιακό μάρκετινγκ ; Digital marketing ; Beacon technology ; Proximity ; Εγγύτητα ; Σύγκλιση των τεχνολογιών ; Τουριστικός ξενοδοχειακός κλάδος ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ψηφιακή στρατηγική ; Σενάριο εφαρμογήςΠερίληψη
Το σύγχρονο περιβάλλον δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων είναι αρκετά ευμετάβλητο και χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Τα δύο στοιχεία αυτά καθιστούν την σύγκλιση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών ως αναγκαία για την επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Παράλληλα τα στοιχεία του marketing (διαφήμιση και προώθηση) είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ανάπτυξη και την επιβίωση όλων των ειδών επιχειρηματικών μονάδων. Το παρόν και το μέλλον για όλες τις επιχειρήσεις αφορά στην ψηφιακή λειτουργία του marketing μέσω της χρήσης διαφόρων τεχνολογιών που προσφέρουν ολοένα και περισσότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ως προς τους καταναλωτές. Οι ψηφιακές λειτουργίες διέπονται από αντίστοιχες ψηφιακές στρατηγικές καθώς και ψηφιακές μετρήσεις αποτελεσματικότητας αυτών.
Η σύγκλιση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών προσφέρει μία νέα διάσταση στο digital marketing δίνοντας του την δυνατότητα να λαμβάνει υπόψη και την εγγύτητα (proximity), που περιλαμβάνει την τοποθεσία του καταναλωτή μέσα στον χώρο ενδιαφέροντος (location-based marketing). Η αλληλεπίδραση αυτή ορίζει όπως θα δούμε την έννοια της εγγύτητας ως το 5ο P (proximity) του ανανεωμένου digital marketing συγκριτικά με το 4p παραδοσιακό marketing.
Αυτή η δυνατότητα είναι που θα αναλυθεί στην παρούσα διπλωματική εργασία, αφού γίνει πρώτα μία εμπεριστατωμένη αναφορά στην εξέλιξη που έχει διανύσει το marketing από τις παραδοσιακές δομές στις πλέον σύγχρονες.
Πιο συγκεκριμένα ο στόχος αυτής της διπλωματικής είναι:
• Η βιβλιογραφική μελέτη της ενσωμάτωσης της εγγύτητας στο digital marketing μέσω της χρήσης της ανερχόμενης τεχνολογίας beacon, η οποία αλληλεπιδρά με τις κινητές συσκευές των χρηστών
• Η ανάλυση της εγγύτητας σε επιμέρους τμήματα που την οριοθετούν
• Και η πρόταση εφαρμογής της σε πραγματικό σενάριο χρήσης στον ξενοδοχειακό τουριστικό κλάδο.