Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία
dc.contributor.authorΑδαμοπούλου, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2019-07-30T06:18:41Z
dc.date.available2019-07-30T06:18:41Z
dc.date.issued2019-07-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12110
dc.description.abstractΟ ερευνητικός σκοπός της παρούσας εργασίας σχετίζεται με ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, αυτό της διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Η αποτελεσματική διαχείριση του υψηλού αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων αποτελεί, τη σημαντικότερη πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει το εγχώριο τραπεζικό σύστημα. Το υψηλό ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων: α)μειώνει τους διαθέσιμους πόρους των τραπεζών για νέες χρηματοδοτήσεις, β)αυξάνει το περιθώριο επιτοκίου χορηγήσεων, εκμηδενίζει τη δυνατότητα καταβολής μερίσματος στους μετόχους και την αξία των μετοχών τους, λόγω της ανάγκης σχηματισμού προβλέψεων για κάλυψη του πιστωτικού κινδύνου και γ)θέτει σε κίνδυνο ακόμα και τα κεφάλαια των καταθετών. Για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος εφαρμόζεται εθνική στρατηγική και πιο αναλυτικά: α) η ΤτΕ ενίσχυσε το εποπτικό πλαίσιο με την ΠΕΕ 42/2014 και τον Κώδικα Δεοντολογίας και σε συνεργασία με την Τραπεζική Εποπτεία της ΕΚΤ συμφώνησε με τις τράπεζες εφαρμογή επιχειρησιακών στόχων τριετίας 2017-2019 β) η Πολιτεία ελάττωσε ορισμένα εμπόδια του θεσμικού πλαισίου προχωρώντας σε σειρά νομοθετημάτων με τα οποία: (i) τροποποίησε τον ΚΠολΔ, για επιτάχυνση των διαδικασιών στα πρωτοβάθμια δικαστήρια και στην αναγκαστική εκτέλεση, για τη σειρά κατάταξης των πιστωτών στη διανομή του πλειστηριάσματος και για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, (ii) θέσπισε τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων (Ν. 4469/2017) και κατάργησε το άνοιγμα διαδικασίας εξυγίανσης λόγω της κατάχρησής της από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, (iii) ρύθμισε την ευθύνη εκπροσώπων του Δημοσίου και των ΠΙ από αναδιαρθρώσεις ή διαγραφές οφειλών (άρθ. 65 Ν. 4472/2017), (iv) διευθέτησε ζητήματα σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση των διαγραφών δανείων, (v) σύστησε Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, (vi) δημιούργησε δευτερογενή αγορά διαχείρισης και απόκτησης δανείων (Ν. 4354/2015), (vii) τροποποίησε το Ν. 3869/2010 για αποτροπή της κατάχρησής του από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές (άρθ. 56 επ. Ν. 4549/2018). Οι παραπάνω σχεδιασμοί από μόνοι τους δεν εγγυώνται την επιτυχή ολοκλήρωση της προσπάθειας αυτής χωρίς την από κοινού προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων. Ιδίως οι τράπεζες πρέπει από την πλευρά τους να επιδιώξουν με αποφασιστικότητα την επίτευξη των επιχειρησιακών τους στόχων για την οποία απαιτούνται οργάνωση, μέθοδος, γνώση και εμπειρία σε χρηματοοικονομικά και νομικά θέματα, ώστε να επιτευχθεί όχι μόνο η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, αλλά αυτή να μη γίνει ως επί το πλείστον με τη χρήση των τεράστιων ποσών των σχηματιζόμενων προβλέψεων δηλαδή με τη θυσία του εισοδήματος των μετόχων των τραπεζών καθώς και να παραμείνουν ως πελάτες οι συνεργάσιμοι οφειλέτες σε καθυστέρηση που είναι ή που μπορούν να γίνουν βιώσιμοι. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρεί να συνεισφέρει η παρούσα εργασία.el
dc.format.extent178el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ στρατηγική διαχείρισης των καθυστερήσεωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe research aim of this paper is to deal with one of the most significant issues confronted by the Greek economy in recent years, the management of the non-performing loans. The effective management of the high stock of non-performing loans is the most important challenge faced by the domestic banking system. The high rate of non-performing loans and the resulting strong increase in provisioning for credit risk has the effect of: (a) reducing the available funds of banks for new financing, (b) increasing the lending rate margin, (c) canceling the possibility of paying dividend to shareholders, (d) a reduction in the value of the banking shares and (e) even endangering the funds of depositors. To address such an important problem, a national strategy is applied and more specifically: a) the BoG strengthened the supervisory framework with the RIP 42/2014 and the Code of Conduct and in co-operation with the Banking Supervision of the ECB agreed with the banks to implement the three-year operational objectives 2017 -2019 b) the State reduced certain obstacles to the institutional framework by adopting a series of instruments by which it: (i) amended the Code of Conduct, speeding up the procedures in the courts of first instance and enforcement; (ii) introduced the out-of-court debt settlement mechanism and abolished the opening of the reorganization process (iii) regulate (Article 65 of Law 4472/2017) the liability of public officials and the Credit Institution from the procedure for the settlement of debts to the creditors in the distribution of the auction and for the restructuring or write-off of debts iv) settled issues regarding the tax treatment of loan write-offs v) set up Special Secretariat for Private Debt Management vi) created a secondary market for loan management and acquisition (Law 4354/2015) vii) amended the Law 3869/2010 to prevent its misuse by strategic defaulters (article 56 et seq. of Law 4549/2018). The above actions do not guarantee the successful completion of this effort, in a standalone basis, without the joint effort of all involved parties. In particular, banks should strive to achieve their operational objectives under the requirements of an effective organizational planning and method, as well as knowledge and experience in financial and legal matters will be high valuable, in order to be achieved the reduction of non-performing loans in such a way and under the condition that it won’t be used only the huge capital of the provisions made, by sacrificing the shareholders' income of banks as well as to remain as co-operative debtors these clients who are or can become viable. The present work attempts to contribute. legal and financial organization, method, knowledge and experience are needed to achieve not only the reduction of non-performing loans, but not to mostly by using the huge sums of provisions made, by sacrificing the income of the shareholders of the banks, as well as remaining as clients the willful defaulters who are or may be become viable in the future. The present work attempts to contribute to this major issue.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Οικονομίαel
dc.subject.keywordΔιαχείριση καθυστερήσεωνel
dc.subject.keywordΜη εξυπηρετούμενα δάνειαel
dc.subject.keywordΚόκκινα δάνειαel
dc.date.defense2019-07-11


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

ΑρχείαΜέγεθοςΤύποςΠροβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που να σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»