Ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού μαθήματος βασισμένο στη μεθοδολογία του Design Thinking που απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δημιουργική εμπιστοσύνη ; Αναστοχαστική σκέψη ; Design thinking ; Δημιουργική επίλυση προβλήματοςΠερίληψη
Η αξιοποίηση της μεθοδολογίας του Design Thinking στην εκπαίδευση έχει
κάνει την εμφάνιση της και έχει γίνει αρκετά δημοφιλής τα τελευταία χρόνια,
καθώς μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων
του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ενσυναίσθηση, η
αυτοεκτίμηση, η επίλυση προβλήματος κ.α. Λίγες, όμως, έρευνες έχουν
διεξαχθεί για τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές οδηγούνται στο να
κατακτήσουν αυτές τις δεξιότητες μέσα από την ενασχόληση τους με τη
συγκεκριμένη μεθοδολογία και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το αποτέλεσμα.
Η παρούσα εργασία θέτει ως στόχο την ανάπτυξη και την υλοποίηση ενός
ηλεκτρονικού μαθήματος, μεικτής μάθησης, με την αξιοποίηση Web 2.0 εργαλείων, βασισμένο
στη μεθοδολογία του Design Thinking και ενορχηστρωμένο με τη μέθοδο της
δημιουργικής επίλυσης προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτής της διπλωματικής
εργασίας επιλέχθηκαν προς εξέταση δύο παράγοντες που παίζουν σημαντικό
ρόλο στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επίλυσης
προβλήματος, που είναι η δημιουργική εμπιστοσύνη και η αναστοχαστική
σκέψη.