Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού περιεχομένου μέσω της πλατφόρμας Moodle στο μάθημα της Ιστορίας της Β’ γυμνασίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση ; Πλατφόρμα MoodleCloud ; Διαθεματικότητα ; Βυζαντινή Ιστορία και Τέχνη / Αρχαιολογία ; Ψηφιακή αφήγηση ; Θεωρία κινήτρων ARCS του Keller (1979) ; Μοντέλο Addie ; e-Learning ; MoodleCloud platform ; Interdisciplinarity ; Digital storytelling ; Keller's ARCS motivation theory (1979) ; Addie model ; Byzantine History and Art / ArchaeologyΠερίληψη
Η μεταπτυχιακή έρευνα με τίτλο: «Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού περιεχομένου
μέσω της πλατφόρμας Moodle, στο μάθημα της Ιστορίας της Β’ γυμνασίου» αποτελεί μία
έρευνα που έγινε στα πλαίσια του Π.Μ.Σ. «Ηλεκτρονική Μάθηση» του τμήματος Ψηφιακών
Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Πρόκειται για μία ποσοτική έρευνα με λίγα ποιοτικά στοιχεία. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ερωτηματολόγια. Απαντήθηκαν από ένα δείγμα 22 ατόμων που ήταν φοιτητές ή απόφοιτοι εκπαιδευτικοί διαφόρων κλάδων. Η διάρκεια του ερευνητικού σταδίου της εργασίας ήταν δύο μήνες. Τα αποτελέσματα ως προς τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν θετικά. Συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν τα εξής: R.Q.1 «Πώς αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί
την εκπαιδευτική δυναμική και τις διευκολύνσεις της πλατφόρμας Moodle, οι οποίες συνεισφέρουν ως προς την απόδοση των μαθητών με τεχνικές όπως motivation, digital storytelling
;» και R.Q.2: «Πώς αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί την εκπαιδευτική δυναμική και τις διευκολύνσεις της ροής σεναρίου κατά το μοντέλο ARCS ως προς το case study: Βυζαντινή Ιστορία
και Αρχαιολογία/Τέχνη στη Β’ Γυμνασίου; 2.1 Ως προς τη διατήρηση του ενδιαφέροντος και
της περιέργειας (Προσοχή- Attention); 2.2 Ως προς τη σύνδεση της διδασκαλίας με ζητήματα
που θεωρούν οι συμμετέχοντες σημαντικά, όπως τα ενδιαφέροντα, οι πρότερες εμπειρίες
και οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων (Σχετικότητα- Relevance); 2.3 Ως προς την ενίσχυση της
αυτοπεποίθησης των συμμετεχόντων για επιτυχία (Εμπιστοσύνη- Confidence); 2.4 Ως προς
την ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τη μαθησιακή διαδικασία (Ικανοποίηση- Satisfac
tion);». Ο ερευνητικός στόχος σε επίπεδο εκπαιδευτικού σχεδιασμού (Instructional design
level) είναι η ανάπτυξη ενός e-course αξιοποιώντας το εργαλείο MoodleCloud για την μάθηση Βυζαντινής Ιστορίας, Τέχνης, Μουσειακής αγωγής/ Αρχαιολογίας στην τάξη της Β’ Γυμνασίου, βασισμένο στη θεωρία των κινήτρων ARCS του Keller (1979) και στην ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling). Βάσει των απαντήσεων και στατιστικών αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου, οι ερωτηθέντες θεώρησαν πως το Moodle έχει την εκπαιδευτική δυναμική
και τις διευκολύνσεις που συνεισφέρουν ως προς την απόδοση των μαθητών με τεχνικές όπως motivation, digital storytelling. Επίσης, ως προς το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα, οι εκ
παιδευτικοί θεωρούν ότι το μοντέλο ARCS εφαρμόζεται επιτυχώς μέσα από τις συνιστώσες
του, Προσοχή/Attention, Οικειότητα/Relevance, Αυτοπεποίθηση/Confidence, Ικανοποίηση/Satisfaction. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως μελλοντική έρευνα σε μεγαλύτερο δείγμα
και εφαρμογή σε μαθητές θα ενισχύσουν την αξιοπιστία της παρούσας ερευνητικής προσπάθειας.