Εμφάνιση απλής εγγραφής

Investigating virtual teams in massively multiplayer online games (MMOGs): an integrated model for virtual team effectiveness

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜυσιρλάκη, Σοφία
dc.contributor.authorMysirlaki, Sofia
dc.date.accessioned2019-06-14T09:59:09Z
dc.date.available2019-06-14T09:59:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12023
dc.descriptionΔιαθέσιμο μετά τις 12/06/2020el
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση στη χρήση εικονικών ομάδων από οργανισμούς και επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι ατομικοί και οι ομαδικοί παράγοντες που οδηγούν στην αποτελεσματικότητα μιας εικονικής ομάδας παραμένουν ασαφείς και η μελέτη τους αναφορικά με τις εικονικές ομάδες θεωρείται ανεπαρκής μέχρι σήμερα. Σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν τι κάνει μια εικονική ομάδα αποτελεσματική, οι ερευνητές μετατοπίζουν την προσοχή τους από τα παραδοσιακά περιβάλλοντα εργασίας σε εικονικά, όπως οι ομάδες των εικονικών κόσμων (VWTs). Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συγκεντρώσει τα πρόσφατα ευρήματα της σχετικής έρευνας και να προσπαθήσει να ανιχνεύσει τον τρόπο με τον οποίο οι εικονικές ομάδες λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, εστιάζοντας στις ομάδες των εικονικών κόσμων των ηλεκτρονικών παιχνιδιών πολλαπλών χρηστών - Massively Multiplayer Online Games (MMOGs). Αρχικά έγινε μια προκαταρκτική μελέτη με στόχο την διερεύνηση της αντίληψης των παικτών σχετικά με την ανάπτυξη soft skills στο περιβάλλον των MMOGs. Με βάση τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής μελέτης, σχεδιάστηκε η έρευνα η οποία βασίστηκε στους σημαντικότερους παράγοντες αποτελεσματικότητας μιας εικονικής ομάδας, όπως αυτοί προσδιορίστηκαν και από τη βιβλιογραφία. Για τις ανάγκες τις εργασίας δημιουργήθηκε ένα ενοποιημένο μοντέλο για την αποτελεσματικότητα των εικονικών ομάδων (Virtual Team Effectiveness Model-VTEM), βασισμένο στο Input-Process-Output (IPO) model για να εξετάσει τις σχέσεις μεταξύ εισροών ομαδικού, περιβαλλοντικού και ατομικού χαρακτήρα (Συνεργατικών κανόνων της ομάδας - Cooperative Group Norms, Αλληλεξάρτησης εργασιών κατά την λειτουργία της ομάδας-Task Interdependence, Συναισθηματικής νοημοσύνης του ηγέτη μιας εικονικής ομάδας-Emotional Intelligence), διαπροσωπικές, μεταβατικές και διαδικασίες δράσης (Κοινωνικό κεφαλαίο-Social Capital, Συνοχής της ομάδας-Team Cohesion, Μετασχηματιστικής ηγεσία-Transformational Leadership) και της Αποτελεσματικότητας της εικονικής ομάδας (Virtual Team Effectiveness). Η μέθοδος της Επιβεβαιωτικής Ανάλυσης Παραγόντων (CFA) διεξήχθη προκειμένου να αξιολογηθεί η ικανότητα του μοντέλου να ερμηνεύσει τις σχέσεις ανάμεσα στις μεταβλητές. Στη συνέχεια ακολουθήθηκε η μέθοδος της Μοντελοποίησης Δομικών Εξισώσεων (SEM) για να αποκαλυφθούν οι άμεσες και έμμεσες σχέσεις μεταξύ αυτών των παραγόντων. Με τη μέθοδο των Μοντέλων Δομικών Εξισώσεων (SEM) (N = 500) αποκαλύφθηκε ότι η συναισθηματική νοημοσύνη του ηγέτη σχετίζεται θετικά με τη μετασχηματιστική ηγεσία, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με την αποτελεσματικότητα της ομάδας. Επιπλέον, αποκαλύφθηκε μια στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της αλληλεξάρτησης εργασιών κατά την λειτουργία της ομάδας, των συνεργατικών κανόνων της ομάδας, του κοινωνικού κεφαλαίου, της συνοχής της ομάδας και της αποτελεσματικότητας της εικονικής ομάδας. Επιπλέον, η αλληλεξάρτηση εργασιών φάνηκε να σχετίζεται επίσης με την ικανοποίηση της ομάδας, έναν σημαντικό παράγοντα της αποτελεσματικότητας της ομάδας. Τέλος, η συνοχή της ομάδας έχει μερικώς μεσολαβητικό ρόλο μεταξύ της μετασχηματιστικής ηγεσίας, όπως αυτή γίνεται αντιληπτή σε επίπεδο ομάδας και της αποτελεσματικότητας της εικονικής ομάδας. Επιπλέον, προκειμένου να εξεταστούν οι διαφορές μεταξύ των δυο φύλων για κάθε μια από τις μεταβλητές του μοντέλου, χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικές μέθοδοι Ανάλυσης Διασποράς (one-way ANOVA) και Tukey post hoc τεστ. Σημαντική διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών βρέθηκε στις αντιλήψεις των παικτών σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη του ηγέτη της ομάδας, τη μετασχηματιστική ηγεσία και την αποτελεσματικότητα της εικονικής ομάδας. Σημαντικές διαφορές εντοπίστηκαν επίσης σε παράγοντες του μοντέλου σε επίπεδο συμμετοχής στην ομάδα (χαμηλό, μέσο και υψηλό επίπεδο συμμετοχής).el
dc.format.extent300el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleInvestigating virtual teams in massively multiplayer online games (MMOGs): an integrated model for virtual team effectivenessel
dc.title.alternativeΔιερευνώντας τις εικονικές ομάδες στα διαδικτυακά παιχνίδια πολλαπλών χρηστών (MMOGs): ένα ενοποιημένο μοντέλο για την αποτελεσματικότητα των εικονικών ομάδωνel
dc.typeDoctoral Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENOver the years, there has been explosive growth in the use of virtual teams in organizations. However, the individual and team factors that result in the team effectiveness of a virtual team still remain unclear. In an attempt to understand what makes a virtual team effective, researchers are shifting their attention from traditional working environments to virtual ones, such as the Virtual World Teams (VWTs). The purpose of this Ph.D. is to try to understand how virtual teams work better by shedding light on the VWTs of Massively Multiplayer Online Games (MMOGs). A Preliminary Study aiming at researching players’ perception of soft-skills development and leadership in the virtual world teams of MMOGs was conducted. Based on these results, the study was designed and the final survey was based on the most important virtual team effectiveness factors identified from the literature. An integrated Virtual Team Effectiveness Model (VTEM) based on the Input-Process-Output (IPO) framework was used to test the relationships between group, environmental and individual-level inputs (Cooperative Group Norms, Task Interdependence, leader’s Emotional Intelligence), transition, interpersonal and action processes (Social Capital, Team Cohesion, Transformational Leadership) and virtual team effectiveness, from a multi-level perspective. A Confirmatory Factor Analysis (CFA) was conducted to test whether the data fit the hypothesized measurement model and Structural Equations Modelling (SEM) analysis was conducted to reveal the direct and indirect relations between the factors. SEM analysis (N= 500) revealed that a leader’s Emotional Intelligence is positively related to Transformational Leadership, which in turn is associated with Team Effectiveness. A significant path between Task Interdependence, Cooperative group norms, Social capital, Team cohesion, and Team effectiveness was revealed. In addition, Task Interdependence seemed to be also related to Team Satisfaction, a sub-factor of Team Effectiveness. Finally, Team Cohesion has a partially mediating role between transformational leadership perceived at the team level and Team Effectiveness. In order to examine the gender differences in the key elements of the model, one-way ANOVA and Tukey post hoc tests were conducted. A significant difference in the scores of male and female players was found in players’ perceptions about their leader emotional intelligence, transformational leadership, and virtual team effectiveness. Significant differences were also discovered across membership levels (low-level, mid-level, and high-level).el
dc.subject.keywordMassively Multiplayer Online Games (MMOGs)el
dc.subject.keywordVirtual leadersel
dc.subject.keywordEmotional intelligenceel
dc.subject.keywordVirtual team effectivenessel
dc.subject.keywordVirtual teamsel
dc.subject.keywordVirtual world teamsel
dc.subject.keyworde-Leadersel
dc.subject.keywordTransformational leadershipel
dc.date.defense2019-04-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

ΑρχείαΜέγεθοςΤύποςΠροβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που να σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»