dc.contributor.advisor | Δουληγέρης, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Βασιλακόπουλος, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2019-05-31T06:00:42Z | |
dc.date.available | 2019-05-31T06:00:42Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11999 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια να εφαρμοστεί η χρήση των οντολογιών στο χώρο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γεωμετρίας του Γυμνασίου, με χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση καθώς και τη χρήση τεχνολογιών του Σημασιολογικού Ιστού, αποτυπώνοντας την έννοια του Κύκλου και των εννοιών που συνδέονται με αυτόν σε μια οντολογία RDF.
Χρησιμοποιήσαμε το SKOS, που αποτελεί ένα απλό σύστημα οργάνωσης της γνώσης, παρέχοντας ένα πρότυπο για την έκφραση της βασικής δομής και του περιεχομένου των εννοιών που μας αφορούν. Ως εφαρμογή του RDF (Resource Description Framework), που είναι μια γενικού σκοπού γλώσσα, το SKOS επιτρέπει στις έννοιες να συντεθούν και να δημοσιευθούν στον Παγκόσμιο Ιστό, συνδεόμενο με δεδομένα στον Ιστό. Το SKOS μπορεί επίσης να ενσωματώνεται σε άλλα εννοιολογικά σχήματα. Με την σύνταξη Turtle, έγινε εύκολα η αποτύπωση των εννοιών που μας ενδιαφέρουν, μέσω μιας συμπαγούς και φυσικής γλώσσας που χρησιμοποιεί συντομεύσεις για την κοινή χρήση μεθόδων και τύπων δεδομένων.
Στη συνέχεια, με τη χρήση της εφαρμογής GraphDΒ οπτικοποιήσαμε την οντολογία, φορτώνοντας το αρχείο Turtle στην δωρεάν έκδοση που λειτουργεί μέσω ενός φυλλομετρητή. Εκεί, έχουμε τη δυνατότητα να λαμβάνουμε τον γράφο ολόκληρης της οντολογίας ή μέσω της επιλογής για αναζήτηση εννοιών να λαμβάνουμε μόνο τον γράφο για την έννοια που μας ενδιαφέρει, μαζί με τις συνδεόμενες με αυτήν έννοιες. Επίσης, στο περιβάλλον του GraphDΒ μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που αφορούν τις έννοιες που μας αφορούν, εφόσον τις έχουμε καταχωρήσει στο αρχείο Turtle. Τέλος, κάθε έννοια μπορεί να είναι συνδεδεμένη με ένα παράδειγμα στο Geogebra και να συνδεόμαστε σε αυτό, αφού έχει προηγηθεί άνοιγμα λογαριασμού στο Geogebra και φόρτωση εκεί των αρχείων Geogebra με τα αντίστοιχα παραδείγματα.
Έτσι, η εφαρμογή GraphDΒ με την οπτικοποίηση των οντολογιών που αποτυπώνουν την ύλη της Γεωμετρίας του Γυμνασίου, μπορεί να αποτελέσει ένα βοηθητικό εργαλείο για τον καθηγητή κατά την διάρκεια της διδασκαλίας. Ο διδάσκων μπορεί να περιηγείται στην ύλη που διδάσκει καθώς και να βλέπει τις συνδέσεις μεταξύ των εννοιών. Αποκτά εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην ύλη του σε σχέση με την αναζήτηση σε ένα βιβλίο. Όμως, ακόμη και για τους διδασκόμενους μπορεί να είναι χρήσιμη η χρήση αυτής της εφαρμογής. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι μπορούν να καλύπτουν εύκολα τα κενά που τυχόν έχουν. Όταν οι μαθητές διδάσκονται μια έννοια και θέλουν να θυμηθούν προηγούμενες γνώσεις που έχουν διδαχτεί θα μπορούν να συνδέονται κομβικά με την παρούσα έννοια. Η οπτικοποίηση των εννοιών και οι συνδέσεις μεταξύ τους, θα τους δίνουν γρήγορα «εικόνα» της ύλης απ’ το να ανατρέχουν και αυτοί σε βιβλία που μπορεί να είναι και προηγούμενων τάξεων, τα οποία φυσικά δεν θα τα έχουν διαθέσιμα εκείνη τη στιγμή μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Εφαρμογές του σημασιολογικού ιστού στην εκπαίδευση με έμφαση στη Γεωμετρία Γυμνασίου | el |
dc.title.alternative | Semantic web applications in education with emphasis on high school geometry | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This master thesis is an attempt to apply the use of ontologies in the field of highschool geometry, using new technologies in education and as well use Semantic Web technologies, reflecting the concept of Circle and concepts associated with it in a RDF ontology.
We used SKOS, which is a simple system of organizing knowledge, to provide a model for the expression of the basic structure and the content of the concepts that concern us. As an application of RDF (Resource Description Framework) which is a general-purpose language, SKOS allows concepts to be compiled and published on the web, linked to data on the web and which be embedded in other conceptual shapes. With the Turtle syntax, it was easy to capture the concepts we are interested in, through a compact and natural language that uses shortcuts for sharing methods and data types.
Then, using the GraphDB application, we visualized our ontology by uploading the Turtle file to the free version that works through a browser. There, we can receive the graph of the entire ontology or through the choice to search for concepts, to receive only the graph for the concept of interest, along with its related concepts. Also, in the environment of GraphDB we can access all the information related to our concepts, as long as we have registered them in the Turtle file. Finally, any concept can be linked to an example in Geogebra and connected to it, after having preceded an account in Geogebra and loading there the Geogebra files with our examples.
Thus, the application of GraphDB with the visualization of the ontologies illustrating the material ofgeometry of the Gymnasium, can be an auxiliary tool for the teacher during the teaching. The teacher can browse the material and see the links between the concepts. Thus he/she acquire easy and quick access to the material compared to searching in a book. However, even for learners, it may be useful to use this application. The main reason is that they can easily cover any deficiency they may have, when taught a concept and want to remember previous knowledge that have been taught they can be connected in the present sense. The visualization of the concepts and the connections between them, will quickly give them a "picture" of the material, than to refer to previous years’ books, which most often are not available at that time in the class. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Σημασιολογικός Ιστός | el |
dc.subject.keyword | Οντολογία | el |
dc.subject.keyword | Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή | el |
dc.subject.keyword | Διδασκαλία Γεωγραφίας | el |
dc.date.defense | 2019-05-07 | |