Αξιολόγηση χρήσης ψηφιακού παιχνιδιού, serious game, για τη βελτίωση και την εκμάθηση της διαχείρισης και επίλυσης συγκρούσεων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση συγκρούσεων ; Επίλυση συγκρούσεων ; Conflict resolution game ; Serious gamesΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία βασίστηκε στο ψηφιακό παιχνίδι, My
Dream Theater, το οποίο δημιουργήθηκε από μία ερευνητική ομάδα της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Αγγλίας, στο πλαίσιο του Project Siren. Αποσπώντας αξιότιμες κριτικές βραβεύτηκε ως “Best of Science and Technology Policy” από την “Serious Games Society” το 2013, ενώ βρίσκεται στην 4η θέση της λίστας Great Examples της επιτροπής “Office of Science and Technology Policy” του Λευκού Οίκο. Το ψηφιακό παιχνίδι εφαρμόστηκε σε σχολική τάξη, ως εκπαιδευτική παρέμβαση βασισμένο σε εκπαιδευτικό σενάριο. Στόχος της έρευνας αποτέλεσε η εκμαίευση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές διαχειρίζονται και επιλύουν μία σύγκρουση στην καθημερινότητά τους. Επιπροσθέτως, η έρευνα μελέτησε κατά πόσο υπήρξε μεταβολή ενδιαφέροντος των μαθητών και αν η συνεισφορά της παρούσας εργασίας επέφερε σημαντικά αποτελέσματα στην άμεση διαχείριση και επίλυση των συγκρούσεων.
Για την συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο συλλογής δεδομένων προελέγχου και μεταελέγχου καθώς και ερωτηματολόγιο αξιολόγησης παιχνιδιού. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 μαθητές ΣΤ΄ δημοτικού ιδιωτικού σχολείου με διάρκεια 2 βδομάδες και 4 εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.
Η συμβολή της παρούσας εργασίας έγκειται στα σημαντικά αποτελέσματα που προέκυψαν σχετικά με την θετική επίδραση του παιχνιδιού και την αύξηση του ενδιαφέροντος που παρουσίασαν οι συμμετέχοντες κατά την διάρκεια των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.