Διαστάσεις της σύγχρονης επιχειρηματικότητας: η περίπτωση της Ελλάδας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ; Νεοφυείς επιχειρήσεις ; Καινοτομία ; Δημιουργικότητα ; Τεχνολογία πληροφορικής ; Εποχή της γνώσηςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση και ανάλυση της ευρείας έννοιας της επιχειρηματικότητας μέσα από την παρουσίαση των βασικών ορισμών και μορφών αυτής, καθώς επίσης και των προσδιοριστικών παραγόντων που την επηρεάζουν. Παράλληλα, αποτυπώνεται η εικόνα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες με τη χρήση δεικτών μέτρησης. Στο επίκεντρο, ωστόσο, αυτής της μελέτης βρίσκεται η σύγχρονη επιχείρηση και η δραστηριοποίησή της στο συνεχώς μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον, με παρουσίαση της μορφής εκείνης της επιχείρησης, η οποία συναντάται περισσότερο στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο για την οικονομία τόσο της χώρας όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα, ήτοι τη μικρή και μεσαία επιχείρηση, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεται και μια πιο σύγχρονη μορφή επιχείρησης, η νεοφυής επιχείρηση. Περαιτέρω, στην παρούσα εργασία περιγράφονται οι στρατηγικοί στόχοι που θέτουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις ερευνώντας τις ακόλουθες έννοιες: καινοτομία, δημιουργικότητα, περιβάλλον τεχνολογίας πληροφορικής και εποχή της γνώσης.