Η εφαρμογή του EEDI και του ΕΕΟΙ στα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ενεργειακή απόδοση ; EEDI ; EEOI ; MRVΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση των μέτρων τα οποία έχουν θεσπιστεί από τον IMO για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στην εμπορική ναυτιλία και συγκεκριμένα στην παρουσίαση του Σχεδιαστικού Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency Design Index - EEDI) και του Σχεδίου Διαχείρισης Ενεργειακής Απόδοσης (Ship Energy Efficiency Management Plan - SEEMP) με την ανάλυση του Δείκτη Λειτουργικής Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency Operating Index - EEOI) μετά την επιτακτική ανάγκη θέσπισης κανονισμών για τον περιορισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με την διερεύνηση των στοιχείων της Ναυτιλιακής Θεσμοθεσίας προκύπτει το συμπέρασμα ότι για να επιτυγχάνεται όσο το δυνατόν υψηλότερη λειτουργική ενεργειακή απόδοση θα πρέπει εφαρμοστεί ένα σχέδιο πρόληψης των υφιστάμενων περιβαλλοντολογικών κινδύνων μέσω της παρακολούθησης, έκθεσης και επαλήθευσης των προαναφερθέντων δεικτών από εκπαιδευμένους ναυτιλιακούς λειτουργούς. Πρακτικά τα πλοία θα πρέπει να ταξιδεύουν σε ταχύτητες χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου στο μέγιστο της μεταφορικής τους ικανότητας με τη χρήση μέτρων και τεχνολογιών που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια συμβάλλουν στην βελτίωση των τιμών των δύο Δεικτών (EEDI – EEOI).