Ενισχύοντας κοινωνικές δεξιότητες σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης: ένα διαπολιτισμικό σεμινάριο κατάρτισης σε εικονικούς κόσμους για την υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Second Life ; Virtual Learning Environment (VLE) ; Problem-based learning ; Cognitive apprenticeship ; Teacher professional developmentΠερίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι ο σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός Διαπολιτισμικού Προγράμματος Κατάρτισης (CrossCulturalTrainingProgram) ενορχηστρωμένου σύμφωνα με τις θεωρίες της Γνωστικής Μαθητείας (CognitiveApprenticeship) και της Μάθησης Βασισμένης στο Πρόβλημα (PBL –Problem Based Learning) σε ένα συνεργατικό περιβάλλον εικονικής μάθησης 3D για την υποστήριξη της Επαγγελματικής Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών (TeacherProfessionalDevelopment) για τους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού οι εκπαιδευτικοί εξασκούν τις Κοινωνικές και Διαπολιτισμικές τους δεξιότητες σε συνδυασμό με τις δεξιότητες Πληροφόρησης, Μέσων και Τεχνολογίας καθώς συμμετέχουν σε δραστηριότητες που στηρίζονται σε αρχαιοελληνικούς μύθους. Ερευνάται τέλος αν ο ψηφιακός κόσμος του SecondLife(SL) έχει τη δυνατότητα να κινητοποιήσει τους εκπαιδευτικούς ενεργά στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων.Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφηκε ο σύγχρονος ρόλος των εκπαιδευτικών, καθώς και το εκπαιδευτικό πρόβλημα που παρατηρείται και με βάση αυτό κρίνεται αναγκαία η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σε θέματα διαπολιτιστικής αγωγής. Ακολουθεί ο στόχος της εργασίας και τα ερευνητικά ερωτήματα που προκύπτουν με βάση αυτόν. Τέλος, παρουσιάζεται η καινοτομία της εργασίας.Στο δεύτερο κεφάλαιο, πραγματοποιείται βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την Ηλεκτρονική Μάθηση και τις Δεξιότητες 21ου αιώνα καθώς εστιάζουμε στις Κοινωνικές και Διαπολιτισμικές Δεξιότητες, τον Πληροφοριακό Γραμματισμό και τον Γραμματισμό στα Μέσα. Στη συνέχεια ερευνάται η Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών και οι Θεωρίες Μάθησης. Τέλος μελετάμε τους Εικονικούς Κόσμους και ειδικότερα το Second Life.Το τρίτο κεφάλαιο περιγράφει τη μεθοδολογία της έρευνας, το σχεδιασμό της εικονικής τάξης στο Second Life, καθώς και το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν ενεργά οι εκπαιδευτικοί.Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε παρουσιάζεται στο τέταρτο κεφάλαιο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η ενορχήστρωση των δραστηριοτήτων στο SL μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις επιμέρους διαστάσεις των κοινωνικών δεξιοτήτων. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο πραγματοποιείται συζήτηση σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα στα οποία οδηγούμαστε με βάση αυτά. Προτείνεται περαιτέρω σχετική έρευνα, με την εφαρμογή αντίστοιχων δραστηριοτήτων σε μαθητές, την αξιοποίηση άλλου εικονικού κόσμου πέραν του Second Life, την εξέταση της μεταβολής και άλλων δεικτών πέραν αυτών που αφορούν στις Κοινωνικές Δεξιότητες, κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου στο Second Life.