Δημιουργία διαδικτυακού μαθήματος μουσειακής εκπαίδευσης βασισμένο στις αρχές του μοντέλου ανάπτυξης κινήτρων ARCS-V σε πλαίσιο διερευνητικής μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση ; Κίνητρα ; ARCS-V model ; Διερευνητική μάθηση ; Μουσειακή εκπαίδευση ; Εκπαίδευση ενηλίκωνΠερίληψη
Με την παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε να διερευνηθεί η επίδραση μιας τεχνολογικά υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ανάπτυξη και διατήρηση των κινήτρων μάθησης εκπαιδευόμενων. Ειδικότερα, στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση ενός επιμορφωτικού διαδικτυακού μαθήματος (online course) μουσειακής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της διερευνητικής μάθησης (inquiry-based learning) και τις αρχές του θεωρητικού μοντέλου ανάπτυξης κινήτρων ARCS-V, για τη διερεύνηση των κινήτρων (motivation) των εκπαιδευόμενων καθώς και για τη βελτίωση της ποιότητας του επιμορφωτικού διαδικτυακού μαθήματος.
Για τις ανάγκες της έρευνας παραμετροποιήθηκε το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον και δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικό υλικό και δραστηριότητες με βάση τις στρατηγικές ανάπτυξης κινήτρων, όπως αυτές ορίζονται από τις συνιστώσες του μοντέλου ARCS-V σε συνδυασμό με το διερευνητικό μοντέλο μάθησης. Ως γνωστικό αντικείμενο του διαδικτυακού μαθήματος ορίστηκαν οι αποτελεσματικές ερωτήσεις από μέρους των εθελοντών και εξειδικευμένων εκπαιδευτών (ερμηνευτών) στο πλαίσιο μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Η βιβλιογραφική επισκόπηση ανέδειξε την ανάγκη πιο συστηματικής μελέτης στοιχείων για την επιμόρφωση ανθρώπινου δυναμικού μουσείων, πολύ δε περισσότερο για την ηλεκτρονική επιμόρφωσή του. Η σπουδαιότητα της συγκεκριμένης έρευνας έγκειται στην ανάδειξη αυτής της αναγκαιότητας αλλά και στην εξοικείωση του δυναμικού των μουσείων με την ηλεκτρονική μάθηση στο πλαίσιο της επιμόρφωσής του σε θέματα μουσειακής εκπαίδευσης. Προπάντων, η παρούσα έρευνα προτείνει τον σχεδιασμό ενός επιμορφωτικού διαδικτυακού μαθήματος μουσειακής εκπαίδευσης ενορχηστρωμένο σύμφωνα με τις αρχές του θεωρητικού μοντέλου ανάπτυξης κινήτρων ARCS-V του Keller σε πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, το οποίο ενισχύει τα επίπεδα κινήτρων.