Χρήση ψηφιακών μέσων για την υποβοήθηση στην εκμάθηση της ταστιέρας της κιθάρας : το εκπαιδευτικό σύστημα “Fretfull”
Use of digital media for guitar fretboard knowledge enhancement: the educational system “Fretfull”
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κιθάρα ; Εκπαίδευση ; Μουσική ; Πολυμέσα ; ΑυτοσχεδιασμόςΠερίληψη
Η διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας αποτελεί αντικείμενο πολλών ερευνών τόσο ανάμεσα σε μουσικολόγους και εκπαιδευτικούς, όσο και σε ερευνητές μουσικής τεχνολογίας. Στην Ελλάδα, η διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας (όπως και των οργάνων που δεν ανήκουν στα λεγόμενα κλασικά όργανα), δεν διαθέτει ακόμα κάποιον αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών και επακόλουθα ένα παγιωμένο πρόγραμμα σπουδών. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών (αν όχι η πλειοψηφία), έχει περάσει πρώτα από μια κατάσταση αυτοδιδασκαλίας του οργάνου,αγνοώντας στοιχεία απαραίτητα για την μουσική τους εξέλιξή.
Η παρούσα εργασία αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος FretFull. , το οποίο στοχεύει στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού και του μαθητή ηλεκτρικής κιθάρας σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης του οργάνου : την εκμάθηση της ταστιέρας της κιθάρας. Βασικοί στόχοι για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα από την συγκεκριμένη μέθοδο είναι :
• Η εξέλιξη των μουσικών ασκήσεων σε πραγματικές συνθήκες (μελέτη βάση μουσικών έργων),
• Η στήριξη της μεθόδου σε γνώσεις που οι μαθητές κατέχουν (λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των μαθητών)
• Η παροχή κινήτρων στους μαθητές για ενασχόληση με την επίπονη διαδικασία εκμάθησης της ταστιέρας.
Η σημαντικότητα της παρούσας έρευνας τονίζεται μέσω της πειραματικής δοκιμής του συστήματος σε προχωρημένους μαθητές ηλεκτρικής κιθάρας, με σκοπό να αποδειχθεί ότι το επίπεδο της τεχνικής τους κατάρτισης δεν συνάδει με το επίπεδο γνώσης της ταστιέρας, κάτι που αποτελεί τροχοπέδη στις αυτοσχεδιαστικές προσπάθειές τους, κυρίως στον πολύ απαιτητικό κόσμο του jazzαυτοσχεδιασμού.