dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Ματσάγγος, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2018-10-22T07:16:17Z | |
dc.date.available | 2018-10-22T07:16:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11468 | |
dc.description.abstract | Η διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας αποτελεί αντικείμενο πολλών ερευνών τόσο ανάμεσα σε μουσικολόγους και εκπαιδευτικούς, όσο και σε ερευνητές μουσικής τεχνολογίας. Στην Ελλάδα, η διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας (όπως και των οργάνων που δεν ανήκουν στα λεγόμενα κλασικά όργανα), δεν διαθέτει ακόμα κάποιον αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών και επακόλουθα ένα παγιωμένο πρόγραμμα σπουδών. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών (αν όχι η πλειοψηφία), έχει περάσει πρώτα από μια κατάσταση αυτοδιδασκαλίας του οργάνου,αγνοώντας στοιχεία απαραίτητα για την μουσική τους εξέλιξή.
Η παρούσα εργασία αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος FretFull. , το οποίο στοχεύει στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού και του μαθητή ηλεκτρικής κιθάρας σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης του οργάνου : την εκμάθηση της ταστιέρας της κιθάρας. Βασικοί στόχοι για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα από την συγκεκριμένη μέθοδο είναι :
• Η εξέλιξη των μουσικών ασκήσεων σε πραγματικές συνθήκες (μελέτη βάση μουσικών έργων),
• Η στήριξη της μεθόδου σε γνώσεις που οι μαθητές κατέχουν (λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των μαθητών)
• Η παροχή κινήτρων στους μαθητές για ενασχόληση με την επίπονη διαδικασία εκμάθησης της ταστιέρας.
Η σημαντικότητα της παρούσας έρευνας τονίζεται μέσω της πειραματικής δοκιμής του συστήματος σε προχωρημένους μαθητές ηλεκτρικής κιθάρας, με σκοπό να αποδειχθεί ότι το επίπεδο της τεχνικής τους κατάρτισης δεν συνάδει με το επίπεδο γνώσης της ταστιέρας, κάτι που αποτελεί τροχοπέδη στις αυτοσχεδιαστικές προσπάθειές τους, κυρίως στον πολύ απαιτητικό κόσμο του jazzαυτοσχεδιασμού. | el |
dc.format.extent | 100 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Χρήση ψηφιακών μέσων για την υποβοήθηση στην εκμάθηση της ταστιέρας της κιθάρας : το εκπαιδευτικό σύστημα “Fretfull” | el |
dc.title.alternative | Use of digital media for guitar fretboard knowledge enhancement: the educational system “Fretfull” | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Electric guitar teaching, is a subject of many researches both among musicologists and educators, as well as in music technology researchers. In Greece, the teaching of electric guitar (as well as of instruments that do not belong to the category of the so-called classical instruments) does not yet have a recognized and consequently a well-established curriculum. At the same time, a large number of students (if not the majority) have first gone through a self-teaching state, ignoring elements necessary for their musical evolution.
This master thesis, deals with the design and implementation of the "FretFull" educational system. , which aims to assist the electric guitar teacher and student in one of the greatest challenges in the process of teaching and learning the instrument: learning the guitar fret board. The main goals to achieve, so we can have the best result from this method, are:
• Exercises in real-world conditions (study of musical works),
• Designing this method, based on knowledge that students already have (taking into account the level of students)
• Providing motivation to students.
The importance of this research is emphasized by the experimental test of the system, by advanced electric guitar students to demonstrate that their level of technical training is not consistent with the level of their fretboard knowledge, which is something that holds them back, in their improvisational efforts, in the demanding world of jazz music. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Κιθάρα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Μουσική | el |
dc.subject.keyword | Πολυμέσα | el |
dc.subject.keyword | Αυτοσχεδιασμός | el |
dc.date.defense | 2018-09-27 | |