Στρατηγική γαλάζιων και κόκκινων ωκεανών. Η περίπτωση της Apple
Blue & red ocean strategy. The Apple case

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγική γαλάζιων ωκεανών ; Στρατηγική κόκκινων ωκεανών ; Στρατηγικός καμβάςΠερίληψη
Περίληψη
Για να αναπτυχθεί, αλλά και για να επιβιώσει, μια εταιρεία στο χώρο των επιχειρήσεων
χρειάζεται στρατηγική. Η στρατηγική στοχεύει στον καθορισμό των μακροπρόθεσμων
στόχων και σκοπών της επιχείρησης, τους τρόπους δράσης που θα επιλεχθούν, αλλά
και την κατανομή των ανθρωπίνων και υλικών πόρων που χρειάζονται για να
επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι. Μια στρατηγική η οποία κερδίζει συνεχώς
έδαφος, είναι η στρατηγική των Γαλάζιων Ωκεανών (Blue Ocean Strategy). Με τον όρο
Blue Oceans περιγράφονται οι άγνωστοι και ανεξερεύνητοι κλάδοι του σήμερα, οι
οποίοι προσφέρουν υποσχόμενες ευκαιρίες καθώς και μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης
και ευημερίας. Προκειμένου μια επιχείρηση να κάνει αυτό το σπουδαίο βήμα, πρέπει
να διακατέχεται από ένα πνεύμα διαρκούς αναζήτησης καινοτομιών με σκοπό την
διατήρηση, αλλά και τη διεύρυνση, της πελατειακής της βάσης.
Στην παρούσα εργασία, αρχικά θα αναφερθούμε στη σημασία που έχει η
στρατηγική στο χώρο των επιχειρήσεων, όπου θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν το
εσωτερικό, αλλά και το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης. Στη συνέχεια θα
αναφερθούμε στη Στρατηγική Γαλάζιων Ωκεανών, θα παρουσιάσουμε τα βασικά
χαρακτηριστικά της, τα βήματα για την επίτευξη της, αλλά και τα τρωτά της σημεία.
Τέλος, θα μελετήσουμε την περίπτωση της Apple, ίσως το καλύτερο παράδειγμα
εταιρείας που, από την ίδρυση της, βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση της
καινοτομίας.