Εφαρμογή του ρομποτικού υλικού UARO στην Ειδική Αγωγή
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ειδική αγωγή ; Ρομποτική ; Εκπαιδευτική ρομποτική ; UAROΠερίληψη
H έρευνα αυτή μελετά κατά πόσο η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες. Η ρομποτική προσφέρει την δυνατότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες να αποκτήσουν προσωπική συμμετοχή, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται ένα πλαίσιο γνώσεων. Η εργασία αυτή αποτυπώνει μια προσπάθεια εισαγωγής της εκπαιδευτικής Ρομποτικής στους κόλπους της Ειδικής Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα σε ένα Δημόσιο ειδικό δημοτικό σχολείο με τη μορφή project και με βάση τις αρχές μιας problem-based μάθησης, κατά τις ώρες της εβδομαδιαίας εργοθεραπείας των παιδιών. Το project αυτό διεξήχθη σε ένα ειδικό Δημοτικό σχολείο της Αττικής κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο και εξέτασε στο σύνολο 30 μαθητές, οι οποίοι εντάσσονταν σε υψηλή και μεσαία κλίμακα λειτουργικότητας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν στο συνολικό αριθμό τεσσάρων παρεμβάσεων. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τις παρεμβάσεις αυτές δημιουργήθηκε στα πλαίσια του εποικοδομητισμού με τη χρήση του καινοτόμου ρομποτικού υλικού UARO .
Η μελέτη της εργασίας αυτής εστιάζεται και μελετά τα αποτελέσματα σε δύο βασικούς άξονες, αυτόν της κατασκευής και της ικανότητας κατανόησης από μαθητές ειδικής εκπαίδευσης των οδηγιών συναρμολόγησης διαφόρων τύπων και φύσεως ρομπότ και σε αυτόν του προγραμματισμού αυτών μέσα από την ειδική ταμπλέτα με blocks κίνησης- προγραμματιστικών εντολών που παρέχει το υλικό UARO , κουμπιών και ασύρματου χειριστηρίου.