Ρομποτικά εργαλεία για τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού στο γυμνάσιο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πληροφορική ; Προγραμματισμός ; Εκπαιδευτική ρομποτική ; Ρομποτικά εργαλείαΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μία νέα διδακτική προσέγγιση για τη διδασκαλία των βασικών εννοιών της πληροφορικής. Το ερευνητικό αυτό εγχείρημα βασίστηκε στην κονστρουκτιβιστική προσέγγιση, όπου η μάθηση εξαρτάται από την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, το περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται και στο πρόβλημα που δίνεται προς λύση. Έχοντας εξασφαλίσει την καλή επικοινωνία μεταξύ των μαθητών, παρακινήθηκαν ώστε να συνεργαστούν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους.
Το πρόβλημα, με το οποίο κλήθηκαν να ασχοληθούν οι εκπαιδευόμενοι, συσχετιζόταν με τη δημιουργία αποικίας στον πλανήτη Άρη. Ύστερα από την ανακοίνωση της NASA σχετικά με την ύπαρξη νερού στον πλανήτη, το Σεπτέμβριο του 2015, ξεκίνησαν μελέτες σχετικά με τον εποικισμό του. Ήδη, πολλά διαστημικά σκάφη έχουν τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Άρη, ενώ ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη, διεξάγει πειράματα προκειμένου να προετοιμάσουν το έδαφος του για τη δημιουργία αποικίας. Η NASA ελπίζει να σταλεί επανδρωμένη αποστολή στον Άρη τη δεκαετία του 2030. Ζητήθηκε στους μαθητές, λοιπόν, να παρουσιάσουν μία κατασκευή με αυτοματισμούς, η οποία θα έχει σχέση με αυτό το θέμα.
Αξιοποιώντας τη μεθοδολογία Project και την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM, για τη διαδικασία επίλυσης του ρεαλιστικού αυτού προβλήματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν διαθεματικά το πρόβλημα που τους δόθηκε και να αποκτήσουν ενιαίες γνώσεις με διερευνητικό και βιωματικό τρόπο. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό ρομποτικό πακέτο LEGO Education WeDo 2.0, το οποίο συνδέσαμε με τη γραφική γλώσσα προγραμματισμού Scratch 2.0.